خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

نمایندگان منتخب به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کنند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد نمایندگان منتخب انتخابات مجلس شورای اسلامی، براساس وعده‌های انتخاباتی به وظایف خویش عمل کنند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز در دیدار نمایندگان منتخب شهرستان‌های استان یزد در مجلس شورای اسلامی، مردم یزد را دارای ریشه‌های تاریخی در تمدن ایران دانست و اظهار داشت: مردم آن خطه که صلابت خود را از کویر وام گرفته‌اند، در هر مقطعی، نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و تازه‌ترین مصداق نقش آفرینی آنان، انتخابات هفتم اسفند بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از انتخابات دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی که باعث افزایش اعتماد مردم به نظام شده است، افزود: نکته مهم این انتخابات، تبلور آگاهی مردم بود که علی‌رغم تلاش بعضی‌ها برای مسمومیت‌های فضای انتخاباتی، حماسه‌وار آمدند و بهترین صحنه را رقم زدند.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که مردم هستند که تصمیم می‌گیرند، تصریح کرد: اگر این نکته در کشور تثبیت شود و تداوم یابد، ایران الگوی کشورهای منطقه و حتی بسیاری از کشورهای جهان می‌شود.

وی مسابقه کشورهای پیشرفته و شرکت‌های مهم بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در ایران را به سبب ارتقای جایگاه ایران در جامعه جهانی عنوان کرد و ادامه داد: زمینه برای انجام کارهای بزرگ مهیا است، اما برای زندگی مردم کارهای کوتاه مدت و میان مدت لازم است که لازمه آن همکاری دولت و مجلس است.

هاشمی رفسنجانی اشتغال آفرینی را ضرورت امروز مردم، خانواده‌ها، جوانان و به خصوص تحصیلکرده‌ها خواند و یادآور شد: باید برای برگشت رونق تولید به کشور و راه‌‌اندازی کارخانجات تعطیل شده، برنامه‌ریزی کرد که علمی‌ترین و اقتصادی‌ترین شیوه آن، استفاده از وجود نقدینگی‌هاست. البته قبل از آن فعلاً باید با جدّیت با قاچاق مبارزه کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همین اساس افزود :اگر به تولیدگران داخلی فرصت و میدان بدهیم، قاچاق و قاچاقچی به هر شکلی که باشد، از بین می‌رود.

وی ایجاد تردید برای سرمایه‌گذاران خارجی در ایران و منفی بافی‌های تریبون‌های رسمی را مانع اصلی در مسیر رونق اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: دولت و ملت با همه موانعی که در مسیر حرکت به سوی پیشرفت دارند، با همکاری و همدلی می‌توانند مشکلات را برطرف کنند.

هاشمی رفسنجانی نقش و جایگاه مجلس برای ایجاد فضای کار، کوشش و اشتغال را بسیار والا دانست و ادامه داد: امیدواریم نمایندگان منتخب، براساس وعده‌های انتخاباتی به وظایف خویش عمل کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ترکیب مجلس آینده را برای کشور مناسب توصیف کرد و افزود: در همه جوامع یکی از عوامل رکود و تورم، حتی در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم رکود و تورم بی‌اخلاقی‌ها، دوری مجلس از انجام وظایف اصلی و دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای و دوری از کارهای اساسی است.

وی با یادآوری جمله تاریخی امام راحل که «مجلس در رأس امور است»، تصریح کرد: از یک سو مظهر اراده، خواست و نظر مردم است و از سوی دیگر، با تصویب قوانین درست، بر صمیمیت حاکمیت و دولت با ملت می‌افزاید.

هاشمی رفسنجانی پرورش انسان‌های نخبه و سرنوشت ساز را یکی از ویژگی‌های استان یزد دانست و یادآور شد: در دوره معاصر هم آقایان خاتمی و عارف از آن خطه برخاستند.

کد خبر : ۳۵۶۰۹۶