خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی صورت گرفت؛

بررسی گزارش وضعیت آب و بارندگی کشور و برنامه‌ریزی برای تأمین آب شرب شهری در سال ۹۵

هیأت وزیران در جلسه خود به ریاست رییس‌جمهوری، بررسی گزارش وزارت نیرو و سازمان هوا‌شناسی کشور را درباره «وضعیت آب و بارندگی کشور و برنامه‌ریزی برای تأمین آب شرب شهری در سال ۱۳۹۵» بررسی کرد.

به گزارش ایلنا، در این گزارش با اشاره به اهمیت و حساسیت تأمین آب شرب در شهر‌ها و روستا‌ها، به اقدامات وزارت نیرو درباره تقلیل شهرهایی که در پیش بینی واقع‌بینانه در شرایط تنش آبی (کمبود تولید آب نسبت به نیاز شهر) قرار داشتند از تعداد ۴۳۰ شهر در تابستان سال ۱۳۹۴ به تعداد ۳۰۱ شهر در تابستان سال ۱۳۹۵ پرداخته شده است.

دولت همچنین میزان سهام واگذار شده به طرح سهام عدالت را مورد بازبینی و اصلاح قرار داد. بر این اساس، میزان سهام بانک ملت واگذار شده به طرح سهام عدالت به ۳۰ درصد اصلاح شد. همچنین سهام واگذار شده شرکت ملی صنایع مس ایران، سهام شرکت سیمان بوشهر (سیمان دشتستان) و سهام پالایش نفت اصفهان از دیگر اصلاحات موضوع یاد شده بود.

هیأت وزیران همچنین در جلسه روز چهارشنبه خود، در راستای تسهیل فعالیت‌های پیمانکاران و سرمایه‌گذاران فعال داخلی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و حفظ قدرت رقابت تولیدکنندگان ایرانی از طریق نزدیکی هزینه تأمین کالا و خدمات از داخل و خارج کشور، مصوب کرد ماشین آلات و تجهیزات خارجی ترخیص شده در قلمرو گمرکی در صورت انتقال داخلی به مناطق یاد شده با ارایه پروانه ترخیص گمرکی و تأیید مراتب توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر در منطقه، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.

فراهم نمودن شرایط عادلانه برای رقابت کالاهای تولید داخل با کالاهای وارداتی بهره گرفته شده در مناطق و کاهش هزینه به اندازه مالیات بر ارزش افزوده پرداختی بابت این کالا‌ها در قلمرو گمرکی، از جمله اهداف این مصوبه است.

دولت به وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) اجازه داد برای اجرای پروژه‌ راه‌آهن یک خطه کرمان – سیرجان به طول ۲۰۰ کیلومتر، شامل طراحی، مطالعات، احداث راه آهن و تأسیسات جانبی (شامل ایستگاه‌ها و علایم و ارتباطات)، نگهداری و بهره‌برداری از آن، نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری از راه‌آهن کرمان – سیرجان با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام نماید.

 

کد خبر : ۳۵۶۰۳۵