خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

اصرار بر حذف بشار اسد، دیکته و خواست صهیونیست‌ها است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ، با اشاره به اصرار دولت عربستان و نمایندگان گروه‌های سوری وابسته برای حذف بشار اسد گفت:این دیکته و خواست صهیونیست ها است.

به گزارش ایلنا، سردار سید حسن فیروزآبادی در واکنش به مواضع دولت سعودی و نمایندگان گروه‌های معارض سوری وابسته به آ‌ سعود در مذاکرات جاری و آینده سوریه اظهار کرد: انتخاب رهبر یک ملت و رئیس یک کشور با رأی مردم آن کشور خواهد بود و اصرار سیاسی بر رد یا تعیین رهبر یا رئیس یک کشور، خواسته‌ای غیردموکراتیک و دشمنی با مردم سالاری است.

او افزود:سعودی‌ها فکر می‌کنند هنوز در ۱۵ سال قبل زندگی می کنند و خواستار اقدام قدرت‌های جهانی به روش روی کارآمدن آل سعود و حاکمیت آنان بر سرزمین‌های اسلامی است.

فیروزآبادی با پوسیده خواندن این گونه افکار و مواضع خاطر نشان کرد:این فکر مرتجعانه، رؤیایی از یک خواب غیر صادقانه بوده و هرگز تعبیر نخواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، اصرار دولت عربستان و نمایندگان گروه‌های سوری وابسته برای حذف بشار اسد را به معنی گسترش تروریست‌های داعش و روی کار آمن حکومت تکفیری در سوریه دانست و تأکید کرد:حذف بشار اسد، دیکته و خواست صهیونیست‌ها است.

فیروزآبادی با تأکید بر اینکه «فرهنگ امروز و مردم جهان فقط انتخاب مردم را مشروع می‌داند» تصریح کرد:سازمان ملل و آقای رئیس نیز می دانند که حرف سعودی ها قول زور است، لکن به دلایل سیاسی، حضور سعودی ها را تحمل می‌کنند، ولی آزادگانی مانند روسیه و ایران و چند کشور عربی هستند که از مردم سوریه و نظر آنان حمایت می کنند.

کد خبر : ۳۵۵۶۱۰