خبرگزاری کار ایران

از سوی رییس جمهور؛

لایحه موافقتنامه حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و روسیه تقدیم مجلس شد

رئیس‌جمهور لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و پروتکل آن را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و پروتکل آن را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری در بکارگیری منابع و امکانات بالقوه اقتصادی و نظر به ضرورت تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و به منظور ایجاد و حفظ شرایط مساعد برای سرمایه‌گذاری‌های یادشده در جهت ارتقا و تحکیم همکاری‌های اقتصادی و تأمین منافع هر دو دولت، هیأت وزیران لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و پروتکل آن را تصویب و برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین ایران و روسیه و پروتکل آن

ماده واحده
موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه مشتمل بر یک مقدمه، (۱۲) ماده و یک پروتکل به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

تبصره
ارجاع اختلافات موضوع مواد (۹) و (۱۰) این موافقتنامه به داوری توسط دولت جمهوری اسلامی ایران منوط به رعایت قوانین و مقررات مربوط است.

کد خبر : ۳۵۵۴۶۳