خبرگزاری کار ایران

ایران، عراق را نبلعیده است؛

هشدار سردار سلیمانی درباره پچ‌پچ‌های سیاسی/ انتقاد از ماجراجو خواندن ایران

فرمانده نیروی زمینی سپاه‌قدس درباره پچ‌پچ‌های سیاسی هشدار داد و از ماجراجو خواندن ایران انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم سلیمانی که عصر امروز در مراسم یادواره شهدای مسجد‌الرسول(ص)سخن می‌گفت با تاکید بر اینکه ایران دنبال ماجراجویی نیست، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد دانسته یا ندانسته این موضوع را تبلیغ می‌کنند و  نمی‌دانند کار گریز از مرکزی از سوی ایران در دنیا صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: وجه تمایز ایران با سایر کشورهای جهان در دموکراسی موجود در کشور و استقلال همه جانبه است و این وجه تمایز مثبت، پاک و نمونه است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه‌قدس همچنین با بیان اینکه  در تمامی حوزه‌های ایران اسلامی اعم از نیروهای مسلح، اقتصاد و تمام تصمیم‌گیری‌ها استقلال کامل وجود دارد، متذکر شد: نیاز است در جلسات و پچ‌پچ‌های سیاسی طوری رفتار نشود که برخی تصور کنند ایران دنبال ماجراجویی است.

وی با اشاره به بحث تکفیر نیز گفت: تکفیر آتشی در خانه برادران سنی است. امروز شاهدیم در جهان اهل‌سنت حریم انسانیت توسط گروه‌های تکفیری بیش از هر زمان دیگری مورد تهدید و هجوم قرار گرفته است. دشمنان با ایجاد گروه‌های تکفیری دنبال به زانو در آوردن جمهوری اسلامی ایران و شیعه بودند. آیا اینکه ایران‌اسلامی از جان و مال مسلمانان دفاع کند معنای ماجراجویی دارد؟ گروه‌های تکفیری 2000 زن جوان را بین خود خرید و فروش و مساجد و امکان مسلمانان را تخریب می‌کنند، آیا ایستادگی برابر این جنایات عیب است؟

سردار سلیمانی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران به مرکز و محور عالم اسلام و تشیع تبدیل شده و همین امر مسبب افزایش دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی شده است. ایران اسلامی هیچ‌گاه دنبال ماجراجویی نبوده است. این جریان که علت دشمنی‌های آنها ماجراجو بودن ایران است، هرگز درست نیست.

فرمانده نیروی‌زمینی سپاه‌قدس در ادامه اذعان کرد: امروز دشمنی‌ها و سلاح‌هایی که علیه ما به کار گرفته می‌شود نسبت به گذشته تغییر کرده است. ایران اسلامی صلح‌طلب بوده و همواره با مدارا و صبورانه رفتار کرده و تاکنون هیچ گزندی از سوی ایران به کشورهای همسایه وارد نشده است.

وی تاکید کرد:  ایران اسلامی هیچ کجا تعرضی نداشته و در طول تاریخ هیچ‌گاه ایران اسلامی نسبت به سعودی‌ها به رغم نامشروع بودن‌شان و اینکه مردم هیچ‌گونه نقشی در سلطه و حکومت ندارند و در واقع این حکومت در سطله یک خانواده است؛ ماجراجویی نکرده و اتفاقا برعکس این جریان، این سعودی‌ها بودند که علیه ما و اسلام همواره دنبال ماجراجویی بوده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه‌قدس به جنایات عربستان در یمن اشاره کرده و متذکر شد: در یک‌سال گذشته، یک کشور به ظاهر اسلامی بدون رعایت هیچ‌گونه موازین اسلامی، انسانی و حقوقی مردم یمن را به خاک و خون کشیده است.

وی یادآور شد: مرام و اصول جمهوری اسلامی در مردم، رهبری، قانون و حکومت خلاصه می‌شود. ما در هیچ کشوری دنبال این نبودیم که برادران سنی را شیعه کنیم و اتفاقا برعکس، جان خود را سپر سنی‌ها کرده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه‌قدس با بیان اینکه پیوند مردم با فرهنگ ایثار و شهادت از جمله بهترین راهکارهای مقابله با شبیخون دشمنان است، افزود: شهدا 3 اصل و ویژگی داشتند که عبارت است از هجرت از خود، مجاهدت و پایبندی به عهدی که بر مبنای مصادیق قرآنی بسته اند.

وی خاطرنشان کرد: دلیل تغییرات جهانی امروز شرایط عالم شیعه متفاوت از گذشته است. اگر فردی پایبند دفاع از جمهوری اسلامی و انقلاب نباشد به اصول دین پایبند نیست و برای دفاع از اسلام باید در مساجد ترویج معنویت با جهت مشخص همراه باشد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه‌قدس همچنین افزود: امام(ره)، ولایت‌فقیه را لازمه ایجاد حکومت‌اسلامی می‌دانستند. امروز دفاع از اسلام بدون دفاع از ولایت‌فقیه غیرممکن است و برای حفظ اسلام در حاکمیت باید این اصل را مورد توجه قرار دهیم. اگر جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه نبود، امروز عتبات در عراق مورد تهدید دشمنان قرار می‌گرفت. امروز با وجود موج‌های متلاطمی که وجود دارد، شاهد امنیت و آرامش در کشور هستیم که این شرایط به یمن وجود ولایت‌فقیه محقق شده است.

سردار سلیمانی تاکید کرد: دشمنان با اصل اساسی شیعه یعنی ولایت‌فقیه مشکل دارند. تاثیرگذاری سپاه‌پاسداران و بسیج و روحانیت دلیل دشمنی‌های استکبار با آنهاست. ایران اسلامی برای حفظ کرامت مردم عراق جان داده است. اینکه ایران عراق را بلعیده، ادایی نادرست از سوی دشمنان است چراکه دشمنان نمی‌توانند حقیقتی که دیروز پنهان بوده و امروز آشکار شده را برتابند.

فرمانده نیروی‌زمینی سپاه‌قدس در پایان با تقدیر از نقش علما در دوران انقلاب و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نقش علما در دوران دفاع‌مقدس و انقلاب ارزنده بوده و باید دست آنها را بوسید. خداوند توفیق دهد از راه شهیدان جدا نشویم و با اتصال به آنجا انجام وظیفه کنیم.

کد خبر : ۳۵۵۱۴۲