خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی:

نباید با تقویت نقاط اختلاف شیعه و سنی، به درگیری ها دامن بزنیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جنگ بین شیعه و سنی، آرزوی دشمنان اسلام است، تأکید کرد: نباید با تقویت نقاط اختلاف شیعه و سنی، به درگیری و دعوای آنها دامن بزنیم، بلکه باید با رفتار سنجیده و عقلانی، کاری کنیم تا روابط مسلمانان با یکدیگر روز به روز مستحکم‌تر شود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور جمع کثیری از قشرهای مختلف مردم برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت بانوی دو عالم، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) به یک روایت 18 سال و به روایتی دیگر 25 سال عمر کرده‌اند که در هر صورت بسیار کوتاه بوده است و جوان از دنیا رفته‌اند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) از دوران کودکی ضمن پرستاری از پدر، التیام‌بخش زخم‌ها و آلام‌ درونی ایشان بودند، گفت: خداوند مقامی شامخ به حضرت زهرا(س) داده بودند و پیامبر اکرم(ص) که گل سرسبد عالم بشری هستند، احترام فوق‌العاده‌ای برای دختر خود قائل بودند، به طوری که دستان مبارک ایشان را می‌بوسیدند.     
 
وی به آثار علمی، به‌خصوص کتاب حضرت زهرا(س) اشاره و تصریح کرد: متأسفانه کتاب ایشان که مملو از اسرار تاریخ، آینده اسلام و مسلمانان است، موجود نیست.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به خطبه تاریخی و اثرگذار حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: خطبه‌ ایشان مهم‌ترین سند تاریخی است که به گذشته اعراب و جاهلیت و مسائل مهم دیگر می‌پردازد و خیلی از دوستان اهل بیت(ع) این خطبه را به خاطر می‌سپردند.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی،  با ابراز تأسف از نامعلوم بودن مزار حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: محل دفن حضرت علی(ع) بعد از قرن‌ها پیدا شد، اما در مورد محل قبر ایشان هنوز تردید وجود دارد.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت حیاتی وحدت شیعه و سنی به‌ویژه در شرایط حساس کنونی منطقه و جهان تأکید کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز اخیراً تأکید کرده‌اند، نباید اختلافات جزئی بین این دو سبب بروز اختلافات اساسی و دشمنی شود.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر اینکه تقویت روابط بین شیعه و سنی، رابطه تنگاتنگی با اقتدار و قدرت مسلمانان در جهان دارد، گفت: اگر شیعه و سنی بتوانند به یک انسجام و همدلی برسند، بسیاری از مسائل و مشکلاتشان حل می‌شود و به یک قدرت فوق‌العاده و تأثیرگذار در صحنه بین‌المللی تبدیل خواهند شد.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مظلومیت اهل بیت‌(ع) و شیعه در طول تاریخ، افزود: ما هنوز هم مظلومیت را برای شیعه و دوستان حضرت زهرا(س) می‌بینیم.
 
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین رستگاری، درباره شخصیت بی‌نظیر حضرت فاطمه زهرا(س) در تاریخ اسلام به عنوان یاور همراه پیامبر اسلام(ص) و حضرت‌علی(ع) در دوران غربت سخنانی ایراد کرد.
همچنین آقای علی انسانی شاعر و مدّاح و ذاکر اهل بیت(ع) برای مصائب حضرت فاطمه زهرا(س) نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کرد.
کد خبر : ۳۵۴۹۹۹