خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور:

امنیت مثال زدنی در طول انتخابات داشتیم

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: اگر بخواهیم قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم باید بگوییم امنیت مثال زدنی در طول انتخابات داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ذوالفقاری در نشست استانداران سراسر کشور در رابطه با وضعیت امنیتی کشور در سال ۹۴ گفت: خوشبختانه در سال ۹۴، امنیت در وضعیت مناسبی قرار داشت، با توجه به اتفاقاتی هم که در اطراف کشور رخ داد ما وضعیت مناسبی داشتیم.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی منطقه اظهار داشت: علاوه بر شرایطی که در سوریه و عراق و یمن وجود داشت ما در پنج حوزه با عربستان هم چالش داشتیم که اتفاقات جده، منا، سفارت عربستان و جنگ یمن از این دست بودند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه نماد عینی مدیریت مسائل اجتماعی و سیاسی و امنیتی و اقتصادی را در آستانه انتخابات شاهد بودیم، تصریح کرد: مدیریت کاندیدا‌ها و جریان‌های سیاسی در این وضعیت کمک‌کننده بود زیرا آنها کمک کردند تا دچار چالش‌هایی نشویم.

ذوالفقاری ادامه داد: امسال برای اولین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی یک مورد کشته هم نداشتیم و نزاع‌ها و درگیری‌ها کاهش یافت.

وی با یادآوری تلاش‌ گروه‌های تروریستی برای تخریب ایام انتخابات خاطرنشان کرد: ‌چندین جریان تروریستی بودند که هدف ایام انتخابات بود و برای انتخابات برنامه‌ریزی کرده بودند، در شرق و جنوب و جنوب غرب کشور که ۵-۴ مورد از این گروه‌های تروریستی زده شدند.

کد خبر : ۳۵۴۸۶۵