خبرگزاری کار ایران

عارف:

رمز پیروزی ما یکپارچگی بین اصلاح‌طلبان و حامیان دولت بود

منتخب مردم تهران گفت: رمز پیروزی ما یکپارچگی بین اصلاح طلبان و حامیان دولت بود که شورای عالی سیاست گذاری هم بر این مساله اصرار داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف در همایش هم اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس دهم به بیان آمارهای مربوط یه نحوه مشارکت مردم در انتخابات اخیر پرداخت.

 او در ادامه به مساله استان‌ها پرداخت و گفت: رمز پیروزی ما یکپارچگی بین اصلاح طلبان و حامیان دولت بود که شورای عالی سیاست گذاری هم بر این مساله اصرار داشت.

عارف با تاکید بر اهمیت مرحله دوم انتخابات تصریح کرد: همه شاهد بودند ما به دنبال سهم خواهی نبودیم. ما معتقدیم اهمیت دور دوم بیشتر از دور اول است. اگر بخواهیم پیروزی خود را کامل کنیم و بتوانیم در این مجلس برنامه‌ای را محقق کنیم و به تعهداتمان به مردم عمل کنیم و در مجلس فضای رفاقت باشد باید اکثریت را داشته باشیم. خوشبختانه مطالبات گام اول در گام دوم مورد تاکید قرار گرفته است. اکثریت قابل اعتنای ما در مجلس منوط به دور دوم است.

منتخب مردم تهران گفت: امروز هر موضوعی که فعالیت ما را در دور دوم تحت الشعاع قرار می‌دهد باید کنار گذاشته شود. همه منتخبان دور اول باید مشارکت کنند. در بد بینانه‌ترین حالت باید حداقل ۴۰ کرسی داشته باشیم.

وی افزود: ‌خواهش بنده این است که در یک ماه آینده هیچ حرف و تحلیل و نقطه نظری که بر این انسجام خدشه وارد کند، نباید زده شود.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ضمن بیان این مساله که قرار است بعد از انتخابات دور دوم آسیب‌شناسی برای عملکرد‌ها کنیم ولی الان وقت آن نیست، گفت: هیچ حزبی نباید فکر کند انحصارا در این بین پیروز شده است. باید نیروهای جوان را با این فضای خوب حفظ کنیم.

او از همه خواهش کرد که تحلیل‌ها و بحث‌ها را برای بعد از دور دوم موکول کنند.

عارف به اهمیت تشکیل فراکسیون اکثریت در مجلس اشاره کرد و گفت: در ارتباط با رایزنی در مورد فراکسیون هم باید به کندی پیش برویم تا آسیبی به مرحله دوم وارد نشود. کار گروهی تشکیل شده که بنا شده این کار گروه با تعامل با شخصیت‌ها قبل از هفت خرداد کارهایی که برای انسجام بخشی به فراکسیون لازم است، انجام دهد اما اینک لازم است با همین انسجام و روحیه که در دور اول داشتیم در دور دوم که عموما مردم کمتر به میدان می‌آیند و عمدتا رای تکلیفی‌ها حضور دارند حضور درست داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید در فراکسیون به صورت اجماعی بحث‌ها را مطرح کنیم تا در مجلس حضور موثری داشته باشیم.

کد خبر : ۳۵۴۸۵۶