خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در دیدار مشاور امنیتی نخست وزیر انگلستان:

توافق برجام، نشانه شکست برنامه ایران‌هراسی بود

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: پس از موفقیت مذاکرات هسته‌ای همه متوجه شدند پروژه ایران‌هراسی برنامه‌ای بی‌حاصل و شکست‌خورده بود.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان در دیدار با «سر مارک گرانت» مشاور امنیتی نخست وزیر انگلستان با اشاره به شروع فصلی تازه در روابط دو کشور بعد از اجرایی شدن برجام، گفت: روابط دو کشور بعد از موفقیت به دست آمده در مذاکرات هسته‌ای می‌تواند به شکلی منطقی توسعه و گسترش یابد و با توسعه روابط اقتصادی ایران و انگلیس سرعت مطلوب پیدا کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تشریح برنامه‌های دولت برای توسعه روابط اقتصادی کشورمان با سایر کشور‌ها افزود: طبق دستورالعمل تجاری تدوین شده در برجام هیچ مانعی بر سر راه توسعه روابط تجاری با ایران نیست و ما از هرکشوری که تمایل به توسعه روابط در جهت اهداف توسعه‌ای و تولید و اشتغال در ایران داشته باشد، استقبال می‌کنیم.

نهاوندیان با بر شمردن ظرفیت‌های اقتصادی ایران گفت: همکاری‌های اقتصادی دو کشور با سرمایه‌گذاری مشترک برای دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و بازارهای صادراتی در زمینه‌های مختلف می‌تواند گسترش یابد و انتظار داریم کشورهای دخیل در مذاکرات اقدامات عملی خود در خصوص توافق‌های اقتصادی انجام گرفته را هرچه سریع‌تر انجام دهند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با بی‌حاصل خواندن تلاش برخی کشور‌ها در منزوی ساختن ایران افزود: امروز بعد از موفقیت مذاکرات هسته‌ای همه به خوبی متوجه شدند که پروژه ایران‌هراسی برنامه‌ای بی‌حاصل و شکست‌خورده بوده و ایران نه تنها در صف اول مبارزه با پدیده شوم تروریسم در منطقه قرار دارد، بلکه برنامه تصویب شده رییس‌جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل تحت عنوان مقابله با خشونت و افراطی‌گری می‌تواند الگوی مناسبی برای ایجاد ثبات و آرامش در منطقه باشد.

کد خبر : ۳۵۴۷۴۹