خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه‌های نمار جمعه تهران:

حضور گسترده مردم در انتخابات، تهدیدی برای دشمنان اسلام است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات، تهدیدی برای دشمنان اسلام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله ناصر امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به وفات حضرت فاطمه (س) و بزرگواری این حضرت، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگان می‌گوید «اگر این افلاک و خورشید که بایستی نظام خلقت را از روز و شب به وجود می‌آوردند، کاری دیگری نداشتند، آنها شب و روز در سوگ حضرت فاطمه می‌گریستند.»

او همچنین در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با تشکر از مردم به خاطر حضور در انتخابات ادامه داد: این حضور مردم و استقبال از صندوق‌های رای تهدیدی برای دشمنان اسلام است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه قدرت نظامی، نیروی دریایی، هوایی و زمینی جمهوری‌اسلامی ایران باعث شده دشمنان جرات نکنند در داخل کشور نفس بکشند، گفت: مسئله برجام خوب نشان داد که ایران اهل مذاکره است و همیشه با صلح و مذاکره کارها را رفع  و رجوع می‌کند.

او با اشاره به اینکه در عصر غیبت، حکومت با فقیه جامع‌الشرایط است و در این زمینه آیات و روایات فراوانی داریم اظهار داشت: در عصر ائمه (ع) حکومت بر عهده امام معصوم (ع) و در عصر غیبت  برعهده فقیه جامع الشرایط است که طبق دستور معصوم وقتی به حکم ائمه حکم می‌کند باید پذیرفت و حق رد کردن آن را نداریم.

امامی کاشانی ادامه داد: حضرت رضا(ع) بیانی دارند مبنی بر اینکه خداوند قوانین، احکام و حدودی دارد و این حدود را ملت‌ها باید حفظ کنند و همچنین باید توسط یک رئیس حفظ شود و اگر این رئیس فاسد یا فاسق باشد، حدودها و قوانین از بین می‌رود.

او افزود: نظری به دنیا بیندازید و ببنید که روسای کشورها چه می‌کنند؟ ببنید چه ظلم‌هایی به ملت‌های خودشان دارند یا اگر ندارند به ملت‌های دیگر ظلم می‌کنند، یا حتی اگر ظلمی به ملت‌های دیگر نداشته باشند، شریک هستند. آیا در تمام دنیا کسی را پیدا می‌کنید که به ملت خود ظلم نکند. ببینید کشورها چطور اموال مردم را می‌خورند و چطور ملت‌ها را بیچاره کرده‌اند.

امامی‌کاشانی ادامه داد: از طرفی کسانی هستند که پایبند به ملت‌ها هستند؛ مثل همین دنیای غرب، اینها‌ ولو پایبند به ملتند، ولی دیگر ملت‌ها و کشورها را استعمار و استثمار می‌کنند یا شریک هستند.  حالا شما ایران را ببینید از زمانی که امام (ره) و امروز که رهبری هست اوضاع چگونه است؟ آیا نسبت به دیگر کشورها و دیگر ملت‌ها تجاوز و تعدی وجود دارد؟ خیر ،این‌ حرف‌ها نیست دنیا هم می‌داند ولو اینکه برخی‌ها می‌خواهند انکار کنند، ولی ایران اینچنین است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه تاکیدهایی بر پایبند بودن به حقوق مردم، فرهنگ، اقتصاد و دین مردم وجود دارد، خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب سه قوه را تحریک و ترغیب می‌کنند که جامعه باید از نظر سیاست، اخلاقی و چنین و چنان باشد و بر همین اساس حکومت برخاسته از هویت حاکم است.

او با اشاره به توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته خود با اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر انقلاب همین دیروز به مجلس خبرگان توصیه‌هایی داشتند امیدواریم به حق آل ‌محمد خداوند سایه ایشان را مستدام و وجود شریف ایشان را با طول عمر و سلامت در سایه امام عصر همواره باقی بدارد و مجلس خبرگان یک تشریفات باشد، ولی در عین حال چنین فرمودند که بعد از من مراقب باشید چه کسی را انتخاب می‌کنید و کسی باشد که پایبند به انقلاب باشد.

امامی‌کاشانی اضافه‌ کرد: رهبر انقلاب روز گذشته بر سه اصل تاکید داشتند؛ اصل اول اقتصاد مقاومتی بود که فرمودند اقتصاد باید باشد تا ملت بتواند خودش را نشان دهد مسئله دوم علم، پیشرفت علم وشتاب علمی بود که بحمدلله امروز می‌بینیم همین موشکی که در حال حاضر ایران آن را آزمایش کرد برخی‌ها اظهار نگرانی و ناراحتی می‌کنند و این حرکتی که الان در دنیا علیه نظام جمهوری اسلامی  ایران می‌بینید مگر ملت ایران می‌تواند کاری نکند که در امنیت نباشد؟

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: مسیله سوم اینکه ما در دنیا شاهد هستیم که چقدر علیه ما می‌گویند و اطراف ما چقدر دشمن وجود دارد ولی این سوال وجود دارد که چرا جرات‌ نمی‌کنند کاری کنند چرا که کشور از نظر علم جلو رفته است و مملکت با حماسه‌های ملت و نجابت مردم و جوانان و همچنین پیشرفت از نظر جهات مختلف علمی به جلو حرکت کرده‌است.

‌امامی کاشانی افزود: هیچگاه نمی‌شود کشور ایران و رهبری ایران در برابر تحریم‌ها بخواهند امنیت را از دست بدهند البته این‌ها با مسئله برجام ارتباط ندارد و خود آنها هم گفتند که ارتباطی ندارد، ولی اینکه دندان‌تیز می‌کنند ایران هم در مقابل پایبند به امنیت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه قدرت نیروی دریایی سپاه در شرایط فعلی قدرت عظیمی است، گفت: رهبر معظم انقلاب روز گذشته بر سه کلمه اقتصاد مقاومتی و تدوین قوانینی که به اقتصاد کشور کمک می‌کند، علم و قدرتی که ما در برابر نفوذ بیگانه حفظ می‌کند تاکید کردند؛ در حال حاضر دولت آیین‌نامه‌هایی دارد که جلوی روند اقتصاد و شکوفایی اقتصاد را گرفته است بنابراین رسیدگی به آیین‌نامه‌ها و قوانین وظایفی است که باید انجام شود. چنین حکومتی که به ملت  یا کشوری کار نداشته باشد و به حقوق خودش برسد و ضعفا را حساب کند در دنیا تک است و این بخاطر نظام اسلامی و رهبری ولی‌فقیه است.

خطیب جمعه تهران در پایان با گرامیداشت سالروز دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تاسیس بنیاد شهید، یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی را نیز گرامی داشت و از او به عنوان عالمی بزرگ، بصیر، فداکار و مدیری مدبر یاد کرد.

کد خبر : ۳۵۴۷۰۷