خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در دیدار رییس مجمع بانک‌های بریتانیا:

همکاری‌های بانکی ایران با سایر کشورها به شدت فعال شده است

رییس دفتر رییس جمهوری در دیدار رییس مجمع بانکهای بریتانیا در لندن، با برشمردن موقعیت ویژه جمهوری اسلامی ایران در کنار فرصت‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت، تاکید کرد: فرصتهای از دست رفته تعاملات اقتصادی جهان با ایران در دوره کنونی پسابرجام و پساتحریم، قابل احیا شده است.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان در ادامه برنامه‌های خود در لندن، در دیدار «آنتونی براون» به دستورالعمل تجاری تدوین شده در برجام و شفافیت اشاره کرد و گفت: در چارچوب این دستورالعمل، افق همکاری‌های اقتصادی با ایران بسیار روشن و مطمئن است.

رییس دفتر رییس جمهور با تشریح برنامه‌های اقتصادی ایران برای همکاری‌های بانکی با کشورهای اروپایی و سایر کشورهای جهان افزود: از ماه‌ها قبل از برداشته شدن تحریم‌ها، دولت سرگرم تدوین سیاست‌هایی برای تسهیل همکاری‌های اقتصادی در دوران پساتحریم بود و هم اکنون مجموعه تدوین شده از سیاست‌های اقتصادی، نحوه همکاریهای اقتصادی با دیگر کشور‌ها را ترسیم می‌کند.

نهاوندیان افزود: از جمله این برنامه‌ها، همکاری‌های بانکی است که با برداشته شدن تحریم‌ها این زمینه از همکاری‌های بانکی بین ایران و سایر کشور‌ها برقرار و فعال‌تر شده و در حال حاضر، باوجودی که زمان چندانی از اجرایی شدن برجام نمی‌گذرد همکاری‌های بانکی ایران با سایر کشور‌ها به شدت گسترش یافته است.

آنتونی براون رییس مجمع بانک‌های بریتانیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از رفع تحریم‌های ایران و به خصوص تحریم‌ها بانکی، از علاقه‌مندی و عزم بانک‌های انگلیسی برای همکاری با ایران خبر داد و زمینه‌های مختلف همکاری‌های پولی و بانکی بین بانک‌های انگلیسی و ایرانی را تشریح کرد.

کد خبر : ۳۵۴۶۰۶