خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب مردم‌سالاری مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد فراکسیون اصلاح‌طلبان-اعتدالگرایان

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: هر چند گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دهم آقای عارف است، اما ما تابع عقل جمعی فراکسیون اصلاح‌طلبان اعتدالگرا خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان منتخب مردم تهران در مجلس دهم و دبیرکل حزب مردم‌سالاری در نشست دفتر سیاسی این حزب با ارائه تحلیلی از انتخابات هفتم اسفند گفت: بزرگترین پیام انتخابات مجلس دهم بازگشت قوه مقننه به جایگاه واقعی خویش و لزوم خانه‌تکانی درون مجلس بود. مردم با انتخاب اکثریت اصلاح‌طلب و اعتدالگرا و حتی اصولگرایان معتدل، عناصر افراطی مخالف مطالبات مردم و قانون‌گریز را کنار زدند.

او در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد فراکسیون اصلاح‌طلبان-اعتدالگرایان، گفت: بعید می‌دانم ما فراکسیون‌های سیاسی غیر از اصلاح‌طلبان اعتدالگرا و اصولگرایان بر مجلس دهم داشته باشیم زیرا معمولا عناصر مستقل در ‌‌نهایت به نفع یک جریان سیاسی گرایش بیشتری نشان خواهند داد. البته ما هنوز ۶۹ کرسی برای دور دوم انتخابات داریم که تصورم این است باز هم اکثریت به نفع اصلاح‌طلبان خواهد بود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه مردم تهران با رای لیستی ثابت کردند که به خوبی می‌توان گام‌های اساسی جهت تقویت تحزب برداشت و لذا مجلس دهم می‌تواند زمینه‌های انتخابات حزبی را فراهم سازد. البته بار مسوولیت‌ منتخبان ملت بسیار زیاد است و اگر خوب عمل نکنند مردم از آنان رویگردان خواهند شد. مردم، خدمت می‌خواهند و با هیچکس و هیچ حزب و جناحی عقد اخوت نبسته‌اند.

او با اشاره به مشکل بزرگ اشتغال و پیامدهای نامطلوب بیکاری به ویژه فارغ‌التحصیلان بیکار گفت: هر چند برنامه ششم می‌تواند مسیر دشوار مشکلات اقتصادی و معیشتی و رکود واحدهای تولیدی را همواره سازد؛ اما ما باید در سال ۹۵ حتما برخی طرح‌های اورژانسی و ضربتی را برای موضوع بیکاری داشته باشیم.

کواکبیان با اشاره به لزوم انتخاب ترکیبی از همه فراکسیون‌ها در هیات رئیسه گفت: هر چند گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دهم آقای عارف می‌باشد اما ما تابع عقل جمعی فراکسیون اصلاح‌طلبان اعتدالگرا خواهیم بود.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از آحاد مردم و همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به ویژه مردم شریف تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس به خاطر اعتمادی که به وی داشتند گفت؛ خاضعانه از خداوند سبحان توفیق خدمتگزاری مطلوب به مردم را دارم تا بتوانم امانتدار خوبی برای ملت سرافراز ایران باشم.

کد خبر : ۳۵۳۹۶۶