خبرگزاری کار ایران

سردار رمضان شریف:

تروریست خواندن حزب الله لبنان توهین آشکار به امت اسلام است

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان اینکه تروریست خواندن حزب الله لبنان توهین آشکار به امت اسلام است، گفت: این از عجایب تاریخ و از نشانه‌های جاهلیت مدرن است.

به گزارش ایلنا، رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس در واکنش به اقدام شورای همکاری خلیج فارس و اجلاس اتحادیه عرب در تروریستی خواندن حزب الله لبنان اظهار داشت: این از عجایب تاریخ و از نشانه‌های جاهلیت مدرن است که جریان و گروهی مؤمن، انقلابی، شجاع و غیرتمند که برای دفاع از امت اسلامی و مردم مسلمان لبنان صهیونیست‌ها را به گونه‌ای خفت بار از جنوب لبنان فراری داد، مورد ظلم و اتهام از سوی کسانی قرار گیرد که طی دهه‌های گذشته هیچ قدمی برای دفاع از لبنان و فلسطین مظلوم برابر تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی برنداشته است.

او افزود: بی‌شک این اقدام یک توطئه سعودی – صهیونیستی بوده و با دستور مقامات رژیم صهیونیستی و پس از سفر اخیر وزیر خارجه ماجراجو و بی‌تجربه رژیم سعودی به تل آویو و هماهنگی‌های لازم با آن‌ها انجام پذیرفته است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس سکوت و عدم اعلام مواضع رسمی صهیونیست‌ها در قبال بیانیه‌های ریاض و تونس را معنادار و نشانه‌ای از هماهنگی آن با منویات رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: این اقدام یک خطای راهبردی و اشتباه تاریخی است و تأیید کنندگان آن خود را در مسیر دوزخ و آتش قهر ملت‌های غیرتمند مسلمان قرار داده‌اند.

شریف تروریستی خواندن حزب الله لبنان توسط کسانی که به تولید و ترانزیت تروریسم تکفیری – سلفی در منطقه پرداخته‌اند را امری مضحک قلمداد و بیان داشت: قرائن قطعی دلالت بر این حقیقت دارد که این اقدام سخیف با مدیریت آل سعود و رژیمی که مدعی خادم الحرمین شریفین و قبله مسلمین است صورت پذیرفته است و شکی نیست که آتش این خطا دامان حامیان و مسببین چنین موضع سخیف و ضد اسلامی را نیز خواهد گرفت.

او تصریح کرد: افسران غیرتمند مسلمان و آزاده ارتش‌های عربی که طی سالیان اخیر حزب الله را به عنوان نماد مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی، آبرو و مایه افتخار و سربلندی جهان اسلام یافته‌اند، در صف مقدم مخالفان و محکوم کنندگان بیانیه صهیونیستی شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب هستند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس حرکت مقاومت اسلامی در منطقه را ریشه‌ای و هویتی تزلزل ناپذیر قلمداد و با تأکید بر اینکه این اقدام صهیونیستی هیچ خللی در اراده حزب الله و راهبردهای ضد صهیونیستی آن ایجاد نخواهد کرد گفت: حزب الله فرزند امت اسلامی و سپر بلای مردم لبنان و سوریه برابر فتنه صهیونیستی و مصیبت تروریسم تکفیری است و با هوشمندی و شجاعت توانسته است تلاش امریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان برای تغییر نقشهٔ منطقه به نفع صهیونیست‌ها و نظام سلطه را ناکام گذارده و آن را برهم زند.

شریف بیانیه‌های خیانت بار، خباثت آمیز و تفرقه انگیز اخیر شورای همکاری خلیج فارس و اجلاس اتحادیه عرب را تلاشی انفعالی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های زنجیره‌ای تروریست‌های تکفیری – سلفی در عراق و سوریه توصیف و تصریح کرد: هرچند برخی کشورهایی که به نام آن‌ها بیانیه صادر کرده‌اند از آن برائت جسته‌اند، اما این اقدام دهن کجی به افکار عمومی ۵/۱ میلیارد مسلمان در جای جای جهان اسلام به شمار رفته و جز برانگیختن خشم، نفرت و کینه آحاد مسلمین علیه طراحان این توطئه به دنبال نخواهد داشت.

او تصریح کرد: آنهایی که در سوریه، یمن، عراق، بحرین به‌رغم سرمایه گذاری‌های هنگفت سیاسی، نظامی، امنیتی و مالی شکست‌های سنگینی را از مقاومت اسلامی و به ویژه حزب الله دریافت کرده‌اند از هم اکنون خود را مهیای پرداخت هزینه‌های سنگین کنند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس، حزب الله لبنان را خط مقدم رقم زننده شکست‌های سنگین، خفت بار و زنجیره‌های صهیونیست‌ها در جنگ‌های دهه اخیر دانست و خاطر نشان کرد: جایگاه و موقعیت حزب الله نزد افکار عمومی و در عرصه دفاع سرزمینی، امنیتی و اطلاعاتی آنقدر مستحکم و غیرقابل نفوذ شده است که صهیونیست‌ها به‌رغم خوش خدمتی ارتجاع عرب بعید است با ارتکاب یک خطای بزرگ دیگر بخواهد توان و ظرفیت خود را برابر حزب الله غیور، غیرتمند، شجاع و حماسه ساز لبنان بیازماید.

شریف با تأکید بر لزوم عبرت از تجارب تاریخی افزود: تجربه تاریخی به ما می‌آموزد هر زمانی که فلسطینی‌ها، لبنانی‌ها و رزمندگان جبهه مقاومت ضد صهیونیستی خود را بی‌نیاز از حاکمان مرتجع عرب دانسته‌اند، دستاورد‌ها و موفقیت‌های افتخارآمیزی کسب کرده‌اند که جلوه‌ای از آن در انتفاضه اخیر فلسطینی‌ها که صهیونیست‌ها را کلافه و به شدت نگران ساخته است پدیدار است.

او در پایان گفت: امت اسلامی رژیم غاصب صهیونیست را مظهر تروریسم دولتی می‌داند و هرکسی که بخواهد با اقدامات نسنجیده و غیرعقلانی مانند آنچه در ریاض و تونس اتفاق افتاده است بخواهد خود را در مسیر منافع رژیم صهیونیستی قرار دهد را خائن به اسلام و پیامبر اعظم (ص) دانسته و از مجازات آن‌ها نیز دریغ نخواهد کرد.

کد خبر : ۳۵۳۳۵۲