خبرگزاری کار ایران

جابری‌انصاری مطرح کرد:

اراده وزارت امورخارجه برای استفاده از توانمندی‌های بخش‌ها و سازمان‌های غیردولتی

سخنگوی وزارت امور خارجه بر اراده این وزارتخانه برای استفاده از توانمندی‌های بخش‌ها و سازمان‌های غیردولتی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، رؤسای انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها با حسین جابری‌انصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امورخارجه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که در محل وزارت امورخارجه صورت گرفت، ایفای نقش بیشتر انجمن‌های دوستی در ارتقای سطح همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای جهان در دوران پسابرجام به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت‌خارجه در این دیدار با تاکید بر اهمیت نقش سازمان‌های مردم نهاد در تعمیق همکاری‌ها میان ملت‌ها، به سیاست‌های حمایتی وزارت امورخارجه از فعالیت‌های انجمن‌های دوستی اشاره و این انجمن‌ها را به عنوان ظرفیتی قابل توجه برای تامین اهداف و منافع ملی کشور توصیف کرد.

در ادامه این دیدار، روسا و نمایندگان انجمن‌های دوستی به ارائه پیشنهادها و نظرات خود در خصوص تقویت همکاری‌ها در موضوعات گوناگون با دیگر کشورها پرداختند و نقطه نظرات خویش را برای استفاده هرچه بیشتر از فرصت‌های بین‌المللی و ظرفیت‌های ملی در راستای بسط دوستی میان ملت‌ها مطرح کردند.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امورخارجه با استقبال از پیشنهادها و نظرات ارائه شده، بر اراده وزارت امورخارجه برای استفاده از توانمندی‌های بخش‌ها و سازمان‌های غیردولتی تاکید و یادآوری کرد: دیپلماسی عمومی ناظر بر استفاده از نقش مردم در عرصه روابط خارجی است و امروزه در جهان چندین دهه از ایفای نقش موفق سازمان‌های مردم نهاد به‌ویژه انجمن‌های دوستی در سیاست خارجی می‌گذرد و این امر در جمهوری اسلامی ایران نیز در حال بازیابی و توسعه است.

کد خبر : ۳۵۳۰۶۶