خبرگزاری کار ایران

حزب اتحاد ملت ایران:

امیدواریم با تشکیل مجلس دهم زمینه تحقق برجام داخلی فراهم شود

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پیامی و با تاکید بر اینکه برجام داخلی باید با همراهی مجلس دهم، آشتی ملی را در سراسر ایران جاری کند ابراز امیدواری کرد: با تشکیل مجلس دهم زمینه تحقق برجام داخلی فراهم شود.

به گزارش ایلنا، متن کامل بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در رابطه با انتخابات هفتم اسفندماه به شرح زیر است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم
إن الله لا یغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بأنفسهم
هفتم اسفندماه ۱۳۹۴ به نقطه عطفی در تاریخ تحولات ایران تبدیل شد. روزی که مردم ایران با حضور آگاهانه و مسئولانه خود به‌عنوان بازیگران اصلی عرصه رقابتی سخت ایفای نقش نمودند و تغییری بزرگ را در دو نهاد تعیین مقدرات اساسی کشور رقم زدند.

پیروز اصلی این انتخابات مردان و زنانی هستند که به‌جرات می‌توان گفت در قالب مدنی‌ترین کنش سیاسی معاصر در منطقه خاورمیانه ثابت نمودند که مردم‌سالاری گام‌به‌گام را آموخته و پذیرفته‌اند که از ظرفیت‌های هرچند محدود برای طی این طریق بهره می‌گیرند. مردمی که گام اول را در خرداد ۹۲ برداشته بودند، با مشارکت آگاهانه و مسئولانه خود گام دوم را بلندتر برداشتند و ثابت کردند چنانکه بازیگران سیاسی در شرایط محدودیت و بن‌بست سیاست ورزی و تدبیر کنند، آن‌ها نیز از هر تلاشی برای همراهی کوتاهی نمی‌کنند.

انتخابات هفتم اسفندماه ثابت کرد، تنگ‌نظری‌ها و ناملایمات و محدودیت‌ها و موانع، نه‌تنها مانعی برای بلوغ سیاسی و گام مسئولانه مردم نخواهد بود، بلکه پیام این حضور، نوید تحقق آرمان دولت-ملت در آینده‌ای نه چندان دور را به همراه داشت.

از سوی دیگر ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان (امید) با محوریت سید محمد خاتمی، نماد ظرفیت بی‌بدیل انسجام اصلاح‌طلبان بود که وحدتی بی‌سابقه را در مجموعه متکثر این جریان سیاسی ایجاد کرد. قدرت نفوذ پیام چنددقیقه‌ای رئیس دولت اصلاحات ثابت نمود، نگاه حذفی و بداخلاقی‌ها نمی‌تواند تأثیری در خواست و اراده مردم بجای بگذارد. مردم ایران به خاتمی اقبال نشان دادند چراکه او منافع ملی و مصالح کشور را در تلازم با رضایتمندی مردم می‌داند و علی‌رغم همه جفاها و محدودیت‌ها بر این باور پای می‌فشارد و این رمز اصلی ماندگاری و نفوذ کلام سید محمد خاتمی است.

از طرف دیگر این حضور گسترده مردم نه بزرگی به رویکرد و گفتمانی بود که طی یک دهه گذشته با حضور در نهادهای انتخابی کشور دستاوردی جز بحران آفرینی، تنش‌زایی، ناکارآمدی، فساد سازمان‌یافته، بداخلاقی، اعتمادسوزی و حرکت در مسیر ضد توسعه در کشور نداشته است.

مردم ایران در این انتخابات با رأی به لیست پیشنهادی ائتلاف اصلاح طلبان ثابت کردند که اگر سرمایه جریانی اعتماد مردم باشد، آنان نیز این اعتماد را به خوبی پاسخ خواهند داد . این کنش در نوع خود اوج بلوغ سیاسی و دانایی ملتی است که حداقل در یک دهه گذشته با نگاهی واقع‌بینانه اوضاع منطقه خاورمیانه را رصد نموده‌اند و باور دارند، جریان اصلاحات قادر است با تقویت منافع ملی، کشور را از خطراتی که امروز گریبان گیر منطقه خاورمیانه است دور سازد. رأی به لیست‌های امید پیامی روشن به رویکردی بود که حتی مجوز حضور یادگار امام (ره) را در این رقابت نداد.

زنان ایران نیز همسو و همراه با گفتمان اصلاح طلبی کوشیدند در این دوره از انتخابات گامی دیگر در جهت حضور بیشتر در مقدرات اساسی مملکت بردارند و اگرچه فعالان شناخته شده در میان زنان اصلاح طلب نیز با ردصلاحیت های گسترده مواجه شدند، اما زنان و حتی دختران جوان دیگری همان راه را پیش گرفتند و با جلب اعتماد ملت تا آستانه شکستن رکورد تعداد زنان حاضر در تاریخ پارلمانی ایران پیش رفتند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، این پیروزی را پیروزی عقلانیت و آگاهی بر بی‌تدبیری و جزم‌گرایی می‌داند و بر این باور است این پیروزی حاصل ایستادگی و حراست از گفتمانی است که آینده روشن ایران عزیز را در گرو اصلاحات همه‌جانبه با تأکید بر رویکرد اعتدالی قلمداد می‌کند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بر این باور است نتیجه این انتخابات، می‌تواند زمینه تحقق برجام داخلی را فراهم کند. برجام داخلی که باید با همراهی مجلس دهم آشتی ملی را در سراسر ایران عزیز جاری کند و دولت یازدهم را در رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و گشایش‌های بیشتر سیاسی یاری رساند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از ریاست محترم جمهوری، وزارت کشور و وزارت ارتباطات، تأکیدات رهبری را در افزایش اعتماد مردم به صندوق رأی و تأمین سلامت انتخابات حائز اهمیت بسیار دانسته و همچنان تأکید می‌کند که برای حفظ نهاد انتخابات، باید رأی مردم میزان اصلی و حق‌الناس قلمداد شود.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، از منتخبین نیز می‌خواهد با حضور مؤثر خود در مجلس آینده، در راستای اجرای برنامه جامع امید برای این مجلس و همکاری منصفانه با دولت تدبیر و امید، امانت‌دار رأی موکلان خود باشند و کانون همت خود را تحقق مطالبات همه ایرانیان قرار دهند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی هفتم اسفند ماه را پایان راه نمی داند. نخستین گامی که در پیش است، تکمیل این پیروزی در مرحله دوم انتخابات و افزایش سهم اصلاح طلبان و حامیان دولت از مجلس آینده است. حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر لزوم حضور پرشور مردم در حوزه های باقیمانده ،از مردم آگاه و فعالین اصلاح طلب سراسر کشور می خواهد با همراهی حداکثری با این حوزه ها به تشکیل مجلس مطلوب تر در شرایط فعلی یاری رسانند.

و ما جعله الله الا بشری و لتطمئن به قلوبکم و ما النصر الا من عندالله عزیز حکیم
حزب اتحاد ملت ایران اسلامی
اسفند ماه ۱۳۹۴

کد خبر : ۳۵۲۳۸۲