خبرگزاری کار ایران

بعیدی‌نژاد در اینستاگرام:

هرکس به اتصال سوئیفت تردید دارد، برای اطمینان نماینده بفرستد

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای با انتقاد از برخی که به صدور بیانیه‌های تردید آمیز نسبت به وصل شدن بانک های ایرانی به شبکه‌ اطلاع‌رسان سوئیفت اقدام می‌کنند، پیشنهاد داد یک نماینده معرفی کنند تا در جریان اتصال بانک‌های ایرانی به سیستم سوئیفت قرار گیرند.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد مدیر کل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت خارجه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تیم مذاکرات هسته‌ای افتخار دارد که برای قانع کردن مردم عزیزمان نسبت به اجرای برجام هیچ‌گاه به آن‌ها دروغ و یا غیر واقع نگفته است و در همین چارچوب لغو تحریم سیستم پیام رسانی انتقالات بانکی یا‌‌ همان سوئیفت و وصل شدن تمامی بانک‌های خارج شده از تحریم به سوئیفت به طور قطعی و مکرر از طرف خود سوئیفت و از سوی تمام مسئولان ذیربط به مردم عزیزمان گزارش و اعلام شده است.

اما روزی نمی‌گذرد که در تضاد با این بیانیه‌های روشن مردم کشورمان با بیانیه‌های مکرری از سوی برخی رسانه‌ها مواجه می‌شوند که در وصل شدن بانک‌های غیر تحریمی‌ ایرانی به سوئیفت ایجاد تردید و تشکیک می‌کنند.

هدف این تردید ایجاد کردن را هم خود آن رسانه‌ها به روشنی اعلام کردند. این رسانه‌ها قصد دارند جامعه را متقاعد کنند که طرفهای مقابل ما به وعده‌های خود عمل نکردند و برجام به قول خودشان پر از وعده‌های توخالی است ولی این نتیجه گیری بی‌شک نادرست است.

اما اگر باز هم این رسانه‌ها به اظهارات مقامات رسمی بانک مرکزی و بانکهای ایرانی دیگر که در اطلاعیه‌های رسمی وصل شدن به سوئیفت را اعلام کردند شک دارند و در عین حال واقعا به دنبال کشف حقیقت هستند راه مشخصی برای تعیین قطعی موضوع وصل شدن سوئیفت وجود دارد.

همین رسانه‌ها یک نماینده معرفی کنند ما هم با بانک مرکزی و ۱۲ بانک مرتبط دیگر هماهنگ می‌کنیم که این نماینده را به بخش پیام رسانی سوئیفت در تمامی بانک‌ها ببرند و وصل شدن به سیستم سوئیفت را به عینه به ایشان نشان دهند.

فقط یک شرط دارد و آن اینکه آن نماینده محترم بعد از اطمینان از وصل شدن تمامی بانک‌ها به سوئیفت در‌‌ همان رسانه‌ای خودشان از صدور این بیانیه‌های تردید آمیز نسبت به وصل شدن به سوئیفت و نسبت دادن دروغ و خلاف واقع به مقام‌های رسمی ذیربط بانکی کشورمان که موجبات نگرانی و تشویش مردم عزیزمان را فراهم کرده است حداقل رسما از مردم عذرخواهی کرده است.

کد خبر : ۳۵۲۲۱۲