خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار تهران در نشست خبری:

انتخابات مجلس در تهران به دور دوم کشیده نمی‌شود/ ۱۶/۵ میلیارد فقط در روز انتخابات هزینه شد

رییس ستاد انتخابات تهران از شمارش ۴ میلیون و ۱۸۹ هزار رای در انتخابات خبرگان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید شهاب‌الدین چاوشی در نشست خبری صبح امروز خود که در استانداری تهران برگزار شد، با تشکر از حضور مردم و مشارکت گسترده آنها در دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۴ میلیون و ۱۸۹ هزار آرای صحیح برای انتخابات خبرگان شمارش شده است.

چاووشی با اشاره به نتیجه انتخابات خبرگان در تهران با بیان اینکه احتمال اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران به دور دوم کشیده شود بعید است؛ تصریح کرد: تا ساعت۱۴ یا ۱۵ امروز نتیجه نهایی مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد.

او با بیان اینکه رشد مشارکت نسبت به دوره گذشته بسیار بالا بوده است، ادامه داد: ۱۳ شعبه اخذ رای در تهران طبق آمار قبلی تشکیل نشده است.

معاون استاندار تهران متذکر شد: زمان رسیدگی به شکایات برای مجلس خبرگان از زمان اعلام نتیجه نهایی ۷ روز و برای مجلس شورای اسلامی ۲ روز است و هیات‌های اجرایی و نظارت رسیدگی خواهند کرد.

چاووشی در مورد هزینه‌های انتخاباتی گفت: بیش از ۱۶/۵ میلیارد تومان برای برگزاری انتخابات فقط در روز انتخابات هزینه شده است و با یک‌دوره‌ای شدن انتخابات هزینه دیگری انجام نشد و از این جهت صرفه‌جویی شده است.

او با اشاره به حوزه‌هایی که نتیجه آرا نزدیک بوده، گفت: در حوزه‌های انتخابیه شهریار، قدس، ملارد، رباط کریم، بهارستان، دماوند و فیروزکوه انتخابات به دور  دوم کشیده شد.

چاوشی افزود: از کاندیداهای پیروز که حرمت ایام فاطمیه را پاس داشتند و از جشن پیروزی صرف نظر کردند صمیمانه تشکر می‌کنیم. مردم ما با حضور پرشورشان پاسخ این حرمت‌ها پیشاپیش در پای صندوق‌های رای داده‌اند. همچنین از مردم حماسه‌ساز تشکر می‌کنم که ساعت‌ها در پای صندوق‌های رای صف بستند تا عزم و اراده ملی خود را به دنیا نشان دهند و شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را با انتخاب نمایندگان جدید خود در خبرگان و مجلس پاس بدارند.

معاون استاندار گفت: دعوا میان مومنان بی‌معناست. کسانی که در خود اهلیتی برای خدمت می‌دیده‌اند، امروز این بار سنگین از دوش آن‌ها برداشته شده و باید خداوند بزرگ را شکر گزارند و از مردم تشکر و قدردانی کنند که آنان را از تحمل رنج و مشقت قانونگذاری معاف کرده‌است. کسانی که بار مسئولیت سخت قانون‌گذاری و نظارت بر دوش آن‌ها گذاشته شد، باید به لطف خدا تکیه کنند نعمت اعتماد مردم را پاس بدارند و فراموش نکنند که بیش از ۴ میلیون نفر از مردم تهران برای مشروعیت دادن به حضور آنان در مرکز قانونگذاری کشورشان از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ نصف شب با تحمل سختی و مشقت‌ با عشق به کشور و میهنشان رای نوشته‌اند.

او تصریح کرد: همه تلاش کردند و واقعا سیاست برد‌- برد دولت جمهوری‌اسلامی در داخل هم جواب داد، علیرغم برخی بداخلاقی‌های سیاسی و هتاکی‌ها به دولت، مردم با صبوری تمام و آرامش کم‌نظیر آداب مدنیت و اخلاق را بجا آوردند و نام نیک خود را در تاریخ به ثبت رساندند.

چاوشی در پایان تاکید کرد: استان پرجمعیت تهران جای کار بسیار دارد استانداری بعنوان نماینده عالی حاکمیت درصدد است از نمایندگان جدید پای حل و فصل معضلات زیربنایی تهران که مردم عزیز پایتخت را دعوت و با کمک شورای شهر و شهرداری حساسیت‌ها و زمینه‌های کاری اولویت‌دار را به منتخبان جدید معرفی نمایند تا در فرصتی که برای زمان تشکیل مجلس باقی مانده و با آگاهی کامل از مشکلات و نیازهای مردم به مجلس رهسپار شوند.

کد خبر : ۳۵۱۵۴۲