خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی:

ثبات ایران در منطقه، به پشتوانه حضور مردم بیشتر شد

رئیس مجلس شورای اسلامی حضور مردم در انتخابات را روشن‌کننده مسیر پیشرفت کشور خواند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس که پس از تعطیلات سه هفته‌ای انتخاباتی برگزار شد، با بیان اینکه روز هفتم اسفند ماه صفحه جدیدی برای کشور گشود، خاطرنشان کرد: این انتخابات از نوع مواجهه مردم با انتخابات در صحنه بین‌الملل بسیار حائز اهمیت بود چراکه روند و سنجش تازه‌ای در مراوده با ایران تعیین شد.

رییس مجلس نهم با تاکید بر اینکه ثبات ایران در منطقه، به پشتوانه حضور مردم بیشتر شده است، گفت: انتخابات هفتم اسفند وزن ایران در جهان و منطقه را افزایش داد.

او یادآور شد: به ویژه آنکه دسیسه‌های برخی کشورهای بزرگ و برخی کشورهای منطقه‌ای باید در میدان انتخابات تعیین تکلیف می‌شد، لذا حضور یکپارچه ملت در انتخابات وزن ایران را در صحنه بین‌المللی بالا برد و تلقی جدیدی در جایگاه ایران ایجاد کرد. ثانیاً با توجه به بحران‌های امنیتی فراگیر در منطقه و به هم ریختگی شگفت آور در این کشور‌ها و ماجراجویی‌های تروریستی بی‌تردید نقش‌آفرینی‌های مبتکرانه ملت عزیز در انتخابات نشان‌گر ثبات و امنیت در ایران و بالا رفتن ضریب امنیتی ایران شده است و از طرفی پشتوانه قوی مردمی نظام نقش ثبات بخش و امنیت‌ساز ایران اسلامی در منطقه را افزایش داده است.

وی تأکید کرد: سوم آنکه پس از توافق هسته‌ای حضور فراگیر ملت در انتخابات به همه کشور‌ها این پیام را رساند که نظام جمهوری اسلامی از پشتوانه قوی مردمی برخوردار است و ملت آماده حرکت نوین در ساخت ایرانی آباد است؛ اینجاست که پس از انتخابات باید شرایط سیاسی کشور را به سوی همگرایی و هم افزایی سوق داد تا زحمات ملت عزیز به توان جدیدی در مواجهه ایران با صحنه بین الملل و منطقه‌ای و پیشبرد اهداف درونی کشور بدل شود.

رئیس مجلس ضمن قدردانی از همت ملی مردم در انتخابات تصریح کرد: این حضور به این نقطه تمرکز می‌یابد که همگان چنین دریافتی از بلوغ سیاسی صحنه گردانان سیاسی دریافت نمایند؛ باید به ملت بزرگوار ایران تبریک گفت که با بزرگی و دقت شرایط کشور را در نظر گرفتند و با همتی بلند راه آینده کشور را هم معین نمودند و هم زمینه آن را فراهم کردند.

وی افزود: بی‌تردید راهنمایی‌های مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای (دامت برکاته) در این همایش ملی اقتدار و ایستادگی سهمی بی‌بدیل داشته است که از معظم له سپاسگزاریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: لازم می‌دانم که از وزارت کشور و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات در روز ۷ اسفندماه تشکر کنم و از همه کاندیدا‌ها که با حضور خود به رونق انتخابات مدد رساندند تشکر کنم.

کد خبر : ۳۵۱۴۹۰