خبرگزاری کار ایران

سهیلا جلودارزاده:

دولت گذشته چیزی جز ناهنجاری اجتماعی و اقتصادی نداشت

کاندیدای اصلاح‌طلبان تهران در دهمین دوره مجلس گفت: از دولت قبل جز دروغگویی و ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی، دستاوردی ندیدیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سهیلا جلودارزاده در نشست «مطالبات دانشگاهیان از مجلس آینده» که امروز در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: این ایام جزو بهترین روزهای من در ۱۰ سال اخیر است، اگرچه در سال‌های اخیر شاهد سختی‌هایی بودیم، اما ثمره‌اش رشد و بلوغ یک ملت بود امروز در جای‌جای این شهر کشور جوانه‌های اصلاح‌طلبی تبدیل به نهال‌های شده که امکان ندارد به ثمر نرسد.

او خطاب به دانشجویان گفت: انسان از دیدن این همه جوان پرنشاط و خوش فکر احساس غرور می‌کند، ما از یک طرف ناراحت عزیزانی هستیم که در حصر هستند و جامعه نمی‌تواند ازتوانمندی‌ها و ارزش‌های آنها بهره ببرد از این ناراحت هستیم. بسیاری از اقتصاددانان و سیاستمداران و انسان‌های فرهنگی در کنج انزوا به سر می‌برند.

جلودارزاده اضافه کرد: ناراحت هستیم از اینکه زندانیان سیاسی در کنج زندان رنج می‌برند؛ حتی برخی از آنها دیگر چشمانشان نمی‌بینند؛ این افراد کسانی بودند که کنار ما در مجلس خدمت می‌کردند و غم ملت و غم شرایط این روزهای مجلس را می‌خوردند.

کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما با امید به فردا و با همبستگی و همدلی و کار و تلاش خواهیم توانست عقب‌افتادگی پنجاه‌ساله را به پیشرفت ۷۰ ساله تبدیل کنیم، افزود: ما ایران ۱۴۰۴ را به وجود خواهیم آورد و کشور اول منطقه خواهیم شد.

او به شور و هیجان دانشجویان حاضر در این نشست و کف زدن‌های آنها اشاره و تصریح کرد: این کف زدن‌ها نشان می‌دهد که حق این ملت نیست که عقب‌افتاده باشد و مردم ما در مناطق نفت‌خیز نباید از فقر گرسنگی رنج ببرند.

عضو ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان تهران با بیان اینکه تمام افکار باطل و تبعیض آمیز در هشت سال گذشته به صورت قانون در آمد، خاطرنشان کرد: باید در این قوانین اصلاحاتی صورت گیرد فساد اداری سازمان یافته امروز درون دولت نهادینه شده و هیچ کاری جلو نمی‌رود؛ به طور مثال کسانی که در صنعت هستند اگر از آنجا بپرسید، می‌بینید بی‌اعتمادی شدید حاکم است.

جلودارزاده عنوان کرد: وقتی معاون اول رییس جمهور اختلاس می‌کند، دزدی‌ها شکل می‌گیرد، از آبدارچی شریف یک اداره چه توقعی دارید؟ ما زمانی که مسائل را با تغییر فکر و تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌ها جلو ببریم، می‌توانیم کاری انجام دهیم.

او با اشاره به محدودیت‌هایی که برای جوانان گذاشته شد به اضمحلال تفکر خلاق اشاره کرد و گفت: چرا باید جوانان ما یا در آرزوی پرواز باشند یا افسرده. آینده برای جوانان ما روشن نیست و آنها نمی‌دانند باید چه کنند که محترم باشند.

کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز این شورو نشاط را برای ساختن و گرفتن کرسی‌ها و مدیریت جامعه می‌بینم ما باید یک بار دیگر نه تنها برای رفع تبعیض جسیتی بلکه برای رفع تبعیض عمومی، رفع هدررفت منابع عمومی تلاش کنیم.

جلودارزاده افزود: در لیست ما، معاون اول دولت و برخی نمایندگان مجلس حضور دارند و علیرغم اینکه وزرای کارکشته و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی به رد صلاحیت شدند، اما تلاش بر این است برای رفع تبعیض‌ها اقدام کنیم.

کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود از زهرا رهنورد یادی کرد و گفت: زمانی کنار هم برای رفع تبعیض جنسیتی تلاش می‌کردیم.

او با بیان اینکه ما از دولت گذشته جز دروغگویی و ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصادی، دستاوردی ندیدیم، گفت: این سوال وجوددارد که آیا ما در هشت سال گذشته به توسعه نزدیک شدیم؟ در آن دوران شاهد بیشتر شدن فقر و کوچک شدن دهک ثروتمند جامعه بودیم و حتی امروز ممکن است کارمند و وزرای ما در دخل و خرج خود مشکل داشته باشند.

جلودارزاده تصریح کرد: به دلیل سیاست‌های غلط، ارزش پول ما تا یک‌سوم تنزل یافت و اگر پنجاه هزار تومان به مردم یارانه دادند، از آن طرف دو سوم از جیب مردم ربوده شد.

عضو ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان تهران در پایان اظهار امیدواری کرد: اگر تلاش‌ها در جهت تشکیل مجلس ایده‌آل به نتیجه برسد، با کار و تلاش می‌توانیم به اصلاح الگوی تفکر، ایجاد نهضت کار و کارآفرینی و ایران موفق در ۱۴۰۴ برسیم.

کد خبر : ۳۴۹۱۸۶