خبرگزاری کار ایران

ناصری در گفت‌وگو با ایلنا:

اصلاح‌طلبان همیشه پیروز رقابت‌های نابرابر هستند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: فراموش نکنیم که اصلاح‌طلبان همیشه پیروز رقابت‌های نابرابر هستند.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به موضوع بررسی صلاحیت‌ها عنوان کرد: با شروع کار هیات‌های نظارت دیدیم که هر فرد شاخصی در جریان اصلاحات در مراحل مختلف حذف شد و نیروهایی تایید صلاحیت شدند که چندان شناخته شده نیستند.

او افزود: در برخی حوزه‌های انتخابیه بیش از یک اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده اما در برخی حوزه‌ها نیز صلاحیت هیچ اصلاح‌طلبی مورد تایید قرار نگرفته است، بدین ترتیب معلوم نیست هیات‌های اجرایی به مرّ قانون عمل کرده‌اند یا هیات‌های نظارت و شورای نگهبان؟

عضو بنیاد باران گفت: ما پدیده‌ای‌ به نام عدم احراز نداریم و قانونگذار چنین عنوانی را در قانون پیش‌بینی نکرده است، صلاحیت افراد باید تایید یا رد شود.

او با بیان اینکه مشکل اصلاح‌طلبان برای بستن لیست‌های انتخاباتی به قوت خود باقی است، گفت: متاسفانه همچنان هم دلایل رد صلاحیت‌ها مشخص نشده است و شاهد نوعی بازی کردن با نیروهای اصلاح‌طلب هستیم.

ناصری با بیان اینکه همیشه رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در چند قانون کلیشه‌ای خلاصه شده است، گفت: فردی که چند دوره وزیر یا نماینده مجلس بوده به دلیل عدم التزام به اسلام و نظام رد صلاحیت می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا لیست با موافقت سیدمحمد خاتمی بسته می‌شود، گفت: از ابتدا هم هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری به آقای خاتمی گزارش ضمنی و مختصری ارائه می‌داد، اما آقای خاتمی به هیچ عنوان در بستن لیست‌ها دخالتی نکردند.

ناصری خاطرنشان کرد: آنچه در اکثر حوزه‌های انتخابیه صورت گرفته این است که اصلاح‌طلبان با نیروهای حامی دولت یا اعضای حزب اعتدال و توسعه لیست کاملا مشترکی خواهند داد و این به اجماع رای در روز رای‌گیری کمک خواهد کرد، اما نباید فراموش کنیم که اصلاح‌طلبان همیشه پیروز رقابت‌های نابرابر هستند.

کد خبر : ۳۴۷۴۶۲