خبرگزاری کار ایران

در جلسه مشترک با تجار ایرانی مطرح شد؛

ابراز امیدواری سنایی نسبت به روند صعودی روابط تجاری ایران و روسیه

در جلسه مشترک تجار ایرانی با سفیر کشورمان در مسکو روابط تجاری تهران - مسکو بررسی و نسبت به افزایش حجم روابط تجاری دوجانبه ایران و روسیه در سال ۲۰۱۶ ابراز امیدواری شد.

به گزارش ایلنا، بخش دیپلماسی عمومی سفارت ایران در مسکو اعلام کرد: هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی پرود اکسپو که از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ بهمن‌ماه سال‌جاری در مرکز نمایشگاهی اکسپوسنتر شهر مسکو در حال برگزاری است، تجار و بازرگانان ایرانی در قالب گروه‌های مختلف که به منظور بازدید از نمایشگاه مذکور در مسکو به سر می‌برند، با مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه دیدار و گفت‌وگو کردند. 

در این دیدار، سنایی ضمن اشاره به اهمیت حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی، آن را فرصتی برای شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی و یافتن شریکان تجاری مناسب مطرح و بر تدوام حضور شرکت‌های معتبر در این‌گونه نمایشگاه‌ها تاکید کرد. 

سفیر کشورمان در روسیه هم‌چنین به علاقه تجار روس برای برقراری ارتباط تجاری با شرکت‌های ایرانی اشاره و اظهار امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته، حجم روابط تجاری دوجانبه ایران و روسیه در سال ۲۰۱۶ روند شتابانی به خود گرفته و شاهد افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی و دامی کشورمان از جمله انواع آبزیان، طیور و محصولات لبنی باشیم. 

او ادامه داد: علاوه بر شرکت‌هایی که به صورت مستقل و جهت بازدید از نمایشگاه پرود اکسپو وارد مسکو شده‌اند، تعداد ۱۰ شرکت ایرانی نیز با اجاره غرفه تولیدات خود را در معرض نمایش بازدید کنندگان روس قرار داده‌اند.

کد خبر : ۳۴۵۴۱۰