خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

تعمیم سیاست تنش آفرینی سعودی‌ها به ورزش رفتار نادرستی است

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه درباره درخواست عربستان برای برگزاری دیدارهای فوتبال تیم های ایرانی و سعودی در کشور ثالث گفت: درخواست عربستان از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی‌های ایران و سعودی در کشور ثالث، به بهانه واهی ناامنی در ایران، ادامه رویکرد تنش آفرینی ریاض و استفاده سیاسی و ابزاری از مقوله ورزش است.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان درباره نشست جلسه هماهنگی وزیر ورزش و جوانان، اعضای فدراسیون فوتبال و مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال حاضر در لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما بر برگزاری بازی‌های باشگاهی آسیا در جمهوری اسلامی ایران تاکید داریم. 

بدنبال قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، فدراسیون فوتبال این کشور خواستار برگزاری دیدارهای فوتبالی ۲ کشور در کشوری ثالث شده است و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در جلسه اخیر هیات رییسه خود از ایران و عربستان خواسته تا روز ۲۵ اسفندماه مسائل فی مابین را حل کنند. 

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است، گفت: درخواست عربستان از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی‌های ایران و سعودی در کشور ثالث، به بهانه واهی ناامنی در ایران، ادامه رویکرد تنش آفرینی ریاض و استفاده سیاسی و ابزاری از مقوله ورزش است. 

امیرعبداللهیان گفت: در جلسه روز جاری مقرر شد آمادگی ایران برای برگزاری امن مسابقات در شهرهای کشورمان به کنفدراسیون فوتبال اسیا اعلام شود. 

او تصریح کرد: بدیهی است این مسابقات بصورت رفت و برگشت در ۲ کشور خواهد بود. 

به گزارش ایلنا، در جلسه هماهنگی رقابت‌های لیگ قهرمانی آسیا، علاوه بر حسین امیرعبدالهیان معاون وزیر امورخارجه، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ، علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال و نمایندگان باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند.

کد خبر : ۳۴۵۲۱۱