خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بازرسی کل کشور:

نمی‌توان برای همه معوقه‌های بانکی، نسخه واحد پیچید

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اگر قانون ارتقای سلامت اداری اجرا شود، نیاز به سازمان جدید برای مبارزه با فساد نیست.

به گزارش ایلنا، ناصر سراج در مراسم افتتاح ساختمان جدید بازرسی‌کل استان غربی ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: باید شاکر خداوند باشیم که به ما توفیق داد در زمان حکومت اسلامی تنفس کنیم.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی در شرایطی به وقوع پیوست که کفر همه جهان را فرا گرفته بود و دو قطب شرق و غرب بنا داشتند دین‌زدایی کنند، اما با وقوع انقلاب اسلامی به رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره) نقشه آنها نقش بر آب شد.

رییس سازمان بازرسی‌کل کشور خاطرنشان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب بود که بلوک شرق و کمونیست فرو پاشید، اما غرب از هیچ اقدامی برای زمین زدن این انقلاب نوپا کوتاهی نکرد و از همان ابتدای پیروزی انقلاب بود که با دسیسه‌ها و هجمه‌های وسیع آنها روبرو شدیم.

سراج با بیان اینکه غربی‌ها پیش‌بینی می‌کردند انقلاب اسلامی بیش از 6 ماه تا یک‌ سال دوام نخواهد آورد، تصریح کرد: این پیش‌بینی غربی‌ها تاکنون که در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم تحقق‌ نیافته و به یاری خداوند این آرزوی خود را به گور می‌برند.

او در ادامه به برخی اقدامات دشمنان برای ساقط کردن انقلاب اسلامی نظیر ترور متفکران انقلاب، کودتای نوژه، تحریک و تجهیز ضد انقلاب در اقصی نقاط کشور، غائله 72 تن، تجهیز منافقین و اقدامات تروریستی آنها، تحمیل 8 سال جنگ تحمیلی و واقعه طبس اشاره کرد و گفت: علاوه بر همه این‌ها 37 سال است که با جنگ نرم دشمنان مواجه هستیم و امروز بیش از 18 هزار سایت و شبکه ماهواره‌ای علیه نظام به فعالیت می‌پردازند.

رییس سازمان بازرسی‌ کل کشور ادامه داد: منافقان در ارگان رسمی خود ترور 17 هزار نفر از مسئولان و مردم کشورمان را بر عهده گرفتند که مطمئناً بیش از اینهاست. 8 سال نیز جنگیدیم و از کشور دفاع کردیم، بدون اینکه حتی یک سانت از خاک کشور را به دشمن بدهیم، در حالی‌ که در تمام جنگ‌های قبلی یک بخش از کشور جدا شده بود؛ لذا می‌بینید که دشمنان از هیچ اقدامی در دشمنی با انقلاب اسلامی کوتاهی نکردند و هر کاری که توانستند انجام دادند، اما برخلاف خواست آنها امروز ایران امن‌ترین کشور در منطقه است.

سراج در بخش دیگری از سخنان خود به معوقه‌های بانکی اشاره کرد و گفت: اعتقاد ما این است که نمی‌توان برای همه معوقه‌های بانکی نسخه واحد پیچید؛ چراکه برخی از افراد از ابتدا بنا نداشتند اقساط وام خود را پرداخت کنند و این پول را پس دهند یا حتی آن را به تولید و اشتغال اختصاص دهند که باید به‌شدت با این افراد برخورد کرد و پول بیت‌المال را از آنها پس گرفت، اما عده هم با وامی که گرفتند به تولید و فعالیت اقتصادی سالم اختصاص دادند، اما رکود اقتصادی و نوسان‌های نرخ ارز آنها را در بازپرداخت اقساط با مشکل مواجه کرد که بانک‌ها باید به این افراد مهلت دهند.

او در ادامه سخنان خود با اشاره به تمدید قانون ارتقای سلامت اداری اظهار کرد: اگر این قانون به‌درستی اجرا شود با اطمینان می‌گویم نیاز به هیچ قانون و سازمان جدیدی نداریم؛ یعنی مشکل ما قانون نیست، بلکه مجری قانون است، بنابراین اگر قانون ارتقای سلامت اداری را به‌خوبی اجرا کنیم، دیگر فردی نمی‌تواند تخلف کند و هیچ نیازی هم به سازمان و تشکیلات جدید نیست.

رییس سازمان بازرسی‌کل کشور با بیان این‌که در شش پله در رتبه‌بندی سازمان شفافیت بین‌الملل ارتقا داشتیم، گفت: البته ما رتبه‌بندی سازمان شفافیت بین‌الملل را قبول نداریم و این موضوع را در دیدارهایی که داشتم به خود آنها اعلام کردم؛ چراکه آنها بیشتر اطلاعات خود را از اپوزیسیون می‌گیرند و مواضع آنها نیز در قبال نظام مشخص است.

سراج افزود: بنده در دیدارهایی که داشتم به مسئولان سازمان شفافیت بین‌الملل گفتم ما شما را به کشورمان دعوت می‌کنیم تا از نزدیک با واقعیات جامعه ایران آشنا شوید و یا در جلسات خود از ما دعوت کنید تا توضیحات لازم را ارائه کنیم که بر همین اساس از ما برای حضور در برلین دعوت کرده‌اند و ما قصد داریم در این جلسات از کشورمان دفاع کنیم و قوانین خود از جمله قانون ارتقای سلامت اداری را برای آنها توضیح دهیم که بدون شک در ارتقای چشمگیر رتبه کشورمان تأثیرگذار خواهد بود.

او با اشاره به عزم دولت برای مقابله با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: جلسات ستاد مبارزه با مفاسد به‌طور مرتب با حضور مسئولان بلندمرتبه از قوای سه‌گانه برگزار می‌شود که ریاست این جلسات بر عهده معاون اول رئیس‌جمهور است و نواب رئیس مجلس و همچنین معاون اول قوه قضائیه و دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی‌ کل کشور در این جلسات حضور می‌یابند و تاکنون در کاهش معوقه‌های بانکی اقدامات خوبی داشته است.

رییس سازمان بازرسی‌کل کشور در پایان اظهار کرد: امیدواریم در شرایط پساتحریم هم شرایط مالی دولت و اقتصادی کشور بهبود یابد و هم فساد را با کمک همدیگر ریشه‌کن کنیم.

کد خبر : ۳۴۵۰۰۳