خبرگزاری کار ایران

با تصویب مجلس؛

مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توقیف نمی‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مصوبه‌ای را گذراندند که به موجب آن مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی توقیف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، کلیات طرح اصلاح تبصره ماده 96 قانون اجرای احکام مدنی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) به رأی مجلس گذاشته شد و نمایندگان با 136 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر به کلیات این طرح رأی دادند. در ادامه ماده واحده این طرح مورد بررسی قرار گرفت.
 
بر اساس اصلاح تبصره 2 ماده 96 قانون اجرای احکام مدنی که به تصویب مجلس رسید حقوق و مزایای نظامیانی که در جنگ هستند و مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی توقیف نمی‌شود.
 
این تبصره با 119 رأی موافق، 13رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموعه 202 نماینده حاضر به تصویب مجلس رسید.
 
به گزارش ایلنا، حمیدرضا طباطبایی نائینی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در جریان بررسی جزئیات این طرح در اخطاری مستند به اصل 4 قانون اساسی، گفت: در این طرح نیامده که این مددجویان تا چه زمانی می‌توانند از این مزایا استفاده کنند و زمانی که باید دین‌شان را پرداخت کنند مشخص نیست. در حالی که اگر بخواهیم این قانون را الی‌الأبد بگذاریم خلاف شرع خواهد بود.
 
علی لاریجانی رئیس مجلس در همین رابطه گفت: البته من هم نسبت به این موضوع ابهام دارم اما ما تصمیم‌گیری در این رابطه را به شورای نگهبان واگذار می‌کنیم و اگر شورا به ما گفت که ایرادی در این طرح وجود دارد بر اساس اعلام شورا آن را اصلاح می‌کنیم.

کد خبر : ۳۴۳۱۳۰