خبرگزاری کار ایران

رحیم صفوی:

سران کشور باید به یک عزم و اراده ملی برای حل مشکل تهران برسند

دبیرهمایش «ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران» تاکید کرد: بیش از 80 درصد حل مشکلات تهران در اختیار دولت است.

به گزارش ایلنا، سید یحیی  رحیم صفوی، دبیر همایش «ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران» در چهارمین جلسه مسئولان برگزاری همایش با نمایندگان نهادهای دولتی و خصوصی مشارکت‌کننده در این همایش، با بیان اینکه همه به اهمیت، ارزش و ضرورت انجام اقدامی اساسی برای تهران واقف هستند، گفت: حدود 20 نفر از اساتید دانشگاه‌های خارج از کشور که اندیشمند و صاحب فکر هستند را برای حضور در همایش اسفندماه دعوت کرده‌ایم.

وی افزود: فکر می‌کنم امسال قدم بزرگتری هم از نظر علمی و هم عملی بتوانیم برای ساماندهی تهران برداریم. امیدواریم سازمان‌های مربوطه و به ویژه بخش خصوصی هم در همایش حضور پیدا کنند و هم کمک کنند تا این همایش به نفع مردم تهران و نظام سیاسی کشور برگزار شود و به راهکاری برسیم که بتوانیم این شهر را بهتر اداره و مشکلات آن را برطرف کنیم.

این استاد جغرافیای سیاسی با تاکید بر اینکه مردم از دولتمردان و مراجع علمی در دانشگاه برای رفع مشکلات انتظار دارند، عنوان کرد: دانشگاه تربیت مدرس در این زمینه پیش قدم شده و این سومین همایشی است که برای تهران برگزار می‌کند.

صفوی ادامه داد: اساتید خارجی که برای همایش دعوت شده‌اند، می‌توانند در سازمان‌ها و بخش خصوصی و صدا وسیما حضور پیدا کرده و نظرات خود را بیان کنند. این اساتید غیر از کار علمی، صاحب تجربه هستند و درباره کشورهای دیگر کار کرده‌اند و باید از ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.

وی اظهارداشت: این اساتید پس از بازگشت از کشور، ایران و تهران و اینکه مردم ما چگونه زندگی می‌کنند، را معرفی خواهند کرد. خصوصا اینکه زمان حضور آنها هم بعد از انتخابات مجلس و هم بعد از 22 بهمن است.

صفوی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: امیدواریم انتخابات پرشوری را پیش روی داشته باشیم و مردم مشارکت بالای 60 درصد داشته باشند و انتخابات، 22 بهمن و هم اکنون که پس از برجام است، فضایی را ایجاد کند که بتواند دولت را تقویت کند ودولت بتواند مشکلات تهران را برطرف کند.

رئیس انجمن ژئوپلیتیک ایران گفت: شاید 80 تا 90 درصد حل مشکلات تهران در اختیار دولت است. دولت قدم بیشتری بردارد و البته همکاری مردم هم اصل و بدون همکاری و رضایت و خواست مردم هیچ مشکلی در کشور قابل حل نیست.

دبیر همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران اظهار داشت: ما از رئیس‌جمهور محترم برای حضور و سخنرانی در همایش دعوت به عمل آورده‌ایم. دو نامه برای ایشان ارسال کرده‌ایم. سال گذشته هم آقای رئیس ‌جمهور برای همایش تمرکزدایی و ساماندهی پایتخت پیام دادند که توسط ریاست دانشگاه قرائت شد. امیدواریم در همایش امسال حضور رئیس جمهور را در دانشگاه داشته باشیم، البته زیر مجموعه ریاست جمهوری از نامه‌های ارسالی استقبال کرده‌اند.

وی تاکید کرد: امیدوارم این همایش بتواند ولو یک قدم برای حل مشکلات تهران بردارد و انتظار نداریم همه مشکلات را حل کند. ما پیشنهاد دهنده هستیم. دانشگاه‌ها مشاوره علمی ارائه می‌کنند و دستگاه‌های اجرایی و مسئولان تصمیم‌گیر، اجرا کننده هستند.

صفوی در پایان گفت: سران کشور باید به یک عزم و اراده ملی برای حل مشکل تهران برسند و علاوه بر عزم و اراده ملی، هزینه لازم و زمان را بپذیرند. کار تهران و حل مشکلات آن یک ساله و دو ساله نیست و برای ده سال آینده باید برنامه ریزی کرد.

کد خبر : ۳۴۲۴۶۴