خبرگزاری کار ایران

در دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه انجام شد؛

ارزیابی مثبت معاون ظریف از همکاری‌های تهران - مسکو

معاون آسیا واقیانوسیه وزیر امور خارجه با معاون مشترک‌المنافع وزارت امورخارجه روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم رحیم‌پور در دیدار با کاراسین، معاون مشترک‌المناقع وزارت امورخارجه روسیه طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه و همکاری‌های دو جانبه را بررسی کرده و درخصوص مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای به تبادل نظر پرداختند.

معاون وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر رایزنی‌های دو جانبه، همکاری‌های دو کشور را در رابطه با مسائل بحرانی منطقه مثبت ارزیابی کرد.

وی با اشاره به دوران پساتحریم، گسترش وتوسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای منطقه را از اهداف کشور برشمرده و بر همکاری‌ها و رایزنی‌های روسیه و ایران در حل مشکلات منطقه‌ای و جلوگیری از ایجاد بحران‌های جدید تاکید کرد.

کاراسین نیز ضمن ابراز خرسندی از رفع تحریم‌های ایران، با اشاره به اهمیت روابط دو کشور اظهارداشت: ایران بازیگری مهم در صحنه بین المللی و منطقه می‌باشد که نقش آن در دوران پسا تحریم بیش از پیش افزایش یاقته است.

در این دیدار طرفین توافق کردند که سفر معاون مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه روسیه در تاریخ ۱۲-۱۳ اسفند ماه سال جاری به تهران انجام شود.

رحیم‌پور جهت شرکت در اجلاس پنج جانبه کشورهای ساحلی دریای خزر که درخصوص آبزیان دریای خزر درعشق آباد برگزار خواهد شد، از مسکو به قزاقستان سفر می‌کند.

 

کد خبر : ۳۴۱۸۳۶