خبرگزاری کار ایران

در دیدار با وزیر دفاع و فرمانده ارتش لبنان مطرح شد؛

تشریح دستاوردهای توافق هسته‌ای از سوی سفیر ایران در بیروت

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان صبح امروز با وزیر دفاع و فرمانده ارتش این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که وابسته نظامی کشورمان نیز حضور داشت، طرفین تحولات لبنان و منطقه به خصوص شرایط جدید منطقه غرب آسیا پس از اجرای توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و زمینه‌های توسعه مناسبات دوجانبه و پیگیری توافقات گذشته را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار سمیر مقبل، وزیر دفاع لبنان ضمن ابلاغ سلام به همتای ایرانی، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت ارتش لبنان تقدیر کرد.

محمد فتحعلی، سفیر ایران در لبنان نیز ضمن تشریح دستاوردهای اجرای توافق هسته‌ای، این توافق را پیروزی برای همه کشورهای منطقه برشمرد و تاکید کرد: اجرای توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، صفحه جدیدی را برای گسترش همکاری‌های کشورهای منطقه در زمینه‌های گوناگون فراهم ساخت که باید از آن بهره جست. 

همچنین سفیر ایران در لبنان در ملاقات با فرمانده ارتش لبنان آخرین اوضاع امنیت لبنان و منطقه را مورد بررسی قرار داد.

در این دیدار ژنرال جان قهوه‌‌چی، فرمانده ارتش با اشاره به نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در حفظ ثبات در منطقه، تلاش‌های ارتش لبنان در زمینه جلوگیری از نفوذ تروریسم به این کشور را بیان و بر آمادگی ارتش لبنان در حفظ ثبات و امنیت کشورش تاکید کرد. 

فتحعلی هم در این دیدار با تقدیر از فداکاری نیروهای نظامی و امنیتی لبنان در سال‌های گذشته، ارتش، مقاومت و ملت را سه عامل اساسی حفظ تمامیت ارضی و استقلال لبنان و سربلندی این کشور در بین کشورهای منطقه برشمرد.

 

 

کد خبر : ۳۴۰۷۰۰