خبرگزاری کار ایران

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

ایجاد تردید در نتایج احراز صلاحیت‌ها خیانت به انقلاب است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای نگهبان در این دوره از بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات پیش‎رو، همچون دوره گذشته در چارچوب قانون قاطعانه و منصفانه به وظیفه حساس خود عمل کرده و خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی مظهر مردمسالاری دینی و مشارکت عظیم مردم در اداره کشور است.

تجربه موفق برگزاری ده‌ها انتخابات در طول تاریخ درخشان انقلاب اسلامی گواه صدق، استواری و صلابت این نظام و حضور گسترده مردم در صحنه‌های حساس بوده است و ان‌شاءالله در این امتحان بزرگ نیز سر بلند و سرافراز خواهد بود.

در همین رابطه لازم است نکاتی را ذکر کنیم؛

۱- حضور حداکثری و آگاهانه مردم و انتخاب کاندیداهای مومن و متعهد به اسلام و انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه در شکل‌گیری مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نقش بسیار مهم و موثری دارد نشانگر عمق وفاداری آحاد امت اسلامی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و خاری بر چشم دشمنان آن خواهد بود.

توجه به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» مبنی بر لزوم حضور و مشارکت حداکثری مردم، وظایف خطیر کارگزاران اجرایی و نظارتی در امر انتخابات به‌ویژه شورای محترم نگهبان و ممانعت از ورود افراد نالایق و کسانی که اصل نظام را قبول ندارند، بسیار راه‌گشا و حائز اهمیت است.

۲- شورای محترم نگهبان در این دوره همچون دوره گذشته در چارچوب قانون قاطعانه و منصفانه به وظیفه حساس خود عمل کرده و خواهد نمود.

ایجاد تردید در نتایج احراز صلاحیت‌ها و پرداختن به حاشیه‌سازی و تضعیف این نهاد مهم و تاثیر‌گذار و هر حرکتی که منجر به دلسرد کردن مردم در این حضور ملی شود، خیانت به آرمان انقلاب و معمار کبیر آن امام خمینی‌ (قدس سره) بوده و حرکت در مسیر تعیین شده از سوی استکبار جهانی خواهد بود.

ناصحانه و خیر‌خواهانه به کسانی که از تریبون‌های رسمی و غیر رسمی استفاده می‌کنند، به ویژه مسئولان تذکر می‌دهیم که مراقب اظهار نظرهای خود باشند.

مبادا با اظهارات غیر‌مسئولانه و بعضاً التهاب‌آور و تردیدافکن و گله‌گذاری‌های ناسنجیده موجب تضعیف جبهه خودی و نهادهای مسئول به ویژه شورای نگهبان شوند که این امر در پیشگاه الهی و ملت خدوم ایران اسلامی گناهی نابخشودنی است.

از خداوند منان توفیق عمل کردن به وظیفه را در این مقطع حساس مسئلت می‌کنیم.

کد خبر : ۳۴۰۶۶۷