خبرگزاری کار ایران

طباطبایی در نشست مجالس نه‌گانه:

اقدام‌های هیات‌ رئیسه، مجلس هفتم را از راس امور خارج کرد

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم گفت: احمدی‌نژاد رجل سیاسی نبود و آن‌چه بر سر کشور آورد تا ده سال دیگر هم مرتفع نخواهد شد. او قادر به اداره یک بنگاه معاملاتی هم نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب بازیگران و بازیگردانان مجلس که با حضور تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در موسسه اطلاعات و به همت موسسه تاریخ ایرانی برگزار شد، اظهار داشت: در جریان انتخاباتِ هیات‌ رئیسه مجلس هفتم، حیله‌های بسیاری مطرح شد تا یک روحانی رئیس مجلس نباشد و آن‌چه در اخلاق نمی‌گنجید انجام گرفت تا فردی غیرمعمم رئیس مجلس شود.

او با انتقاد از تظاهر برخی از رجل سیاسی به ساده‌زیستی گفت: یک روز در مجلس نشسته‌ بودم، دیدم سینی غذا را به سمت رئیس مجلس می‌برند. جلوی سینی را گرفتم و پرسیدم این چند قلم غذاست؟ پاسخ دادند که دو نوع خورش، یک کباب اضافه و دو نوع برنج در سینی است. گفتم این‌که برخی ادعا می‌کنند تنها حاضر به خوردن آش‌رشته هستند، درست است، نه این همه تجملات!

این نماینده مجلس هفتم با تاکید بر خدمات متعدد این دوره مجلس گفت: البته قصد ندارم خدمات مجلس هفتم را نادیده بگیرم، اما واقعیت این است که کار من اخلاق است و گفتن خدمات مجلس کار من نیست. وظیفه من انتقاد اخلاقی است.

طباطبایی تصریح کرد: همین اتفاق‌ها باعث شد، مجلس هفتم از راس امور خارج شود و تابع شود. من نمی‌خواهم بگویم اخلاق ماکیاولیستی به‌کار رفت، اما باید بگوییم اخلاق شبه‌ماکیاولیستی در مجلس هفتم به‌کار رفت و آنقدر این رفتار‌ها ادامه یافت که به شورای نگهبان نیز تسری پیدا کرد و شورای نگهبان کسی را به عنوان رجل سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرد که بویی از سیاست نبرده بود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت نهم و دهم، یادآور شد: احمدی‌نژاد رجل سیاسی نبود و الفبای سیاست را هم نمی‌دانست و آن‌چه بر سر مردم آمد، از دروغ، تهمت و ناروایی‌ها انجام گرفت و آن‌چنان که امام صادق (ع) می‌فرماید تنگدستی جامعه را دروغگو می‌کند. جامعه راستگو، دروغگو شد.

طباطبایی اظهار داشت: آن‌چه در دولت احمدی‌نژاد انجام شد، تنها هزینه رهبری را بالا برد و برخی تصور می‌کردند هر مخالفتی با خلافکاری‌های رئیس‌جمهور، مقابله با رهبری است. من از کسانی هستم که معتقد به حفظ حرمت رهبری هستم و این مسئله از اصول زندگی من است.

نماینده مردم تهران در مجلس هفتم خاطرنشان کرد: سکوت و بی‌تفاوتی نسبت به عملکرد دولت یکی دیگر از آسیب‌ها در مجلس هفتم بود و درحالی که ما می‌گفتیم دولت تخلف می‌کند، اجازه نمی‌دادند مجلس کاری کند و بسیاری از مشکلات را با دولت از طریق هزینه‌کردن رهبری حل می‌کردند و به محض این‌که انتقاد می‌کردیم، فریاد «وا رهبری» آغاز می‌شد و کار به جایی رسیده‌ بود که حتی از پیر‌ها و پیشکسوتان هم حرف‌شنوی وجود نداشت.

او گفت: نکته دیگر این است که ایجاد تقابل میان حکومت و مردم و بسیار از اتفاق‌های ناگواری که انجام گرفت، در مجلس هفتم رخ داد و آن‌چه به عنوان تغییرات سیاسی در ایران به وجود آمد، از مجلس هفتم آغاز شد.

حجت‌الاسلام طباطبایی در پایان تصریح‌کرد: آقای احمدی‌نژاد رجل سیاسی نبود و آن‌چه بر سر کشور آورد تا ده سال دیگر هم مرتفع نخواهد شد و با تجلیل از مقام معظم رهبری و دستاوردهای انقلاب، امیدوارم همه به معنای رجل سیاسی دقت کنن، چراکه سوال اینجاست که کجای احمدی‌نژاد رجل سیاسی است؟ او حتی قادر به اداره یک بنگاه معاملاتی هم نیست.

کد خبر : ۳۴۰۶۵۷