خبرگزاری کار ایران

سنایی در دیدار با رئیس شورای مفتیان روسیه:

برجام می‌تواند تاکیدی بر راهکار گفت‌وگو‌ها در حل مشکلات منطقه باشد

سفیر کشورمان با رئیس شورای مفتیان روسیه پیرامون توسعه روابط میان دو کشور و آخرین تحولات خاورمیانه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، بخش دیپلماسی رسانه‌ای کشورمان در مسکو اعلام کرد: روز گذشته مهدی سنایی سفیر کشومان در روسیه با شیخ راوی عین الدین دیدار داشت و عین الدین در این دیدار ضمن تبریک اجرایی شدن توافق هسته‌ای به رهبری، دولت و ملت ایران تاکید کرد که این یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در برابر غرب به حساب آمده و فرصتی خوبی برای توسعه روابط میان فدراسیون روسیه و ایران نیز به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: ایران به عنوان کشور قدرتمند منطقه‌ای بعد از پشت سر گذاشتن تحریم‌ها می‌تواند با گفت‌وگو و همکاری بیشتر با سایر کشورهای منطقه و اروپا به پایان یافتن بحران‌های منطقه‌ای مانند سوریه کمک کند و از الگوی توافق ایران با غرب در خروج از بحران‌های منطقه‌ای استفاده شود.

سنایی نیز ضمن تشکر و قدردانی از نقش و تلاشهای روسیه در نهائی شدن برجام اظهار امیدواری کرد که با توجه به گسترش فضای همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بعد از القای تحریم‌های بین المللی، روابط میان ایران و روسیه، بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر کشورمان در مسکو خاطر نشان کرد: اجرایی شدن برجام نه تنها برای کشورهای همسایه و منطقه مضر نیست بلکه می‌تواند تاکیدی برای تکیه بر راهکار گفت‌وگو‌ها در حل مشکلات میان کشورهای منطقه باشد.

در این ملاقات بر ضرورت همکاری میان شورای مفتیان و مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در جهت تحکیم همگرائی و وحدت میان جهان اسلام تاکید گردید.

کد خبر : ۳۴۰۱۹۱