خبرگزاری کار ایران

عارف در کنگره ندای ایرانیان:

امیدوار به تجدیدنظر در رد صلاحیت‌ها هستم

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: تاکنون مذاکرات خوبی را با شورای نگهبان و سایر بزرگان داشته‌ایم و من به تجدیدنظر در رد صلاحیت‌ها بسیار امیدوار هستم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف در دومین کنگره حزب ندای ایرانیان ضمن تبریک لغو تحریم‌ها و آغاز اجرای برجام گفت: جا دارد من از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور تشکر و قدردانی کنم.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: ما باید تحت هر شرایطی در این انتخابات شرکت کنیم و از جوانان و از طرفداران اصلاح‌طلب می‌خواهم که امید خود را از دست ندهند.

عارف افزود: تاکنون مذاکرات خوبی را با شورای نگهبان و سایر بزرگان داشته‌ایم و من به تجدیدنظر در رد صلاحیت‌ها بسیار امیدوار هستم.

وی افزود: پایان گرفتن مناقشه هسته‌ای نتیجه صبر مردم و تلاش دانشمندان هسته‌ای خصوصا دانشمندان شهید است.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به رد صلاحیت‌ها افزود: انتظار می‌رفت که شیرینی و حلاوت برجام با اعمال نظر هیات نظارت دوچندان شود که متاسفانه این مهم رخ نداد و کام اصلاح طلبان، اعتدالیون و نخبگان تلخ شد.

عارف افزود: انتظار می‌رود پیرو فرمایشات مقام رهبری درخصوص حق الناس بودن رای مردم تجدیدنظری در این رویه صورت بگیرد.

وی افزود: ما ضمن انتقاد از روند بررسی ردصلاحیت‌ها با توجه به راهبرد و گفتمانی که از اول انتخابات داشتیم حق تمام کسانی که رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند را برای اعتراض به این روند در جای خود محفوظ می‌دانیم.

وی ادامه داد: شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از طریق مراجع قانونی این بحث را به صورت جدی دنبال کرده و اگر بخواهیم به صورت کلی نتیجه این مذاکرات را بیان کنیم طبق مذاکراتی که شورای عالی سیاستگذاری بزرگان و خودم داشتم نتیجه‌های امیدوارکننده‌ای به دست آمده و امیدواریم یک تجدیدنظر اساسی در رد صلاحیت‌شدگان صورت بگیرد.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: از آن عده‌ای که رد صلاحیت شده‌اند و یا عدم احراز آن‌ها اعلام شده می‌خواهم که هرچه زود‌تر رزومه خود را به شورای نگهبان ارائه دهند تا ما بتوانیم هرچه زود‌تر لیست انتخاباتی خود را نهایی کنیم.

عارف با اشاره به انتخابات ۹۲ گفت: ما این انتخابات را با تفکر اصلاح‌طلبی به پیروزی رساندیم. در این انتخابات گفتمان اصلاح‌طلبی پیروز شد. اکنون نسبت به آن سال‌ها شرایط خیلی تغییر کرده و برای ما بهتر شده است. من می‌خواهم این را خطاب به کسانی بگویم که این روز‌ها با توجه به رد صلاحیت‌ها احساس دلسردی و ناامیدی می‌کنند و برای ادامه کار بی‌انگیزه شده‌اند. عزیزان ما در سال ۹۲ پیروز شدیم و امروز هم می‌توانیم دوباره‌‌ همان پیروزی را تکرار کنیم. ما می‌توانیم با استفاده از نخبگان سیاسی که تایید صلاحیت شده‌اند باز هم اثرگذاری خود را نشان دهیم. هرچند تلاش داریم که با تجدیدنظر در رد صلاحیت‌ها این حرکت سریع‌تر شود.

عارف با اشاره به راهبردهای اصلاح طلبی گفت: راهبرد ما این است که مجلسی تشکیل شود که خود را رقیب دولت نداند. مجلسی که در راس امور باشد و به نظام کمک کند. مجلسی که به جوانان و خصوصا زنان بها دهد و از آن‌ها در بخش‌های عالی نظام و مدیریتی استفاده کند.

وی به اجماع اصلاح طلبان در انتخابات اشاره کرد و گفت: در جبهه اصلاحات همه هدف اجماع کامل را به عنوان یک ضرورت پذیرفتند و پیروزی در انتخابات ۹۲ نیز ما را مجاب کرد که در مراحل آینده نیز باید اجماع کنیم. ما به زنان و جوانان اولویت دادیم و بر این باوریم که زنان باید مسئولیت بیشتری بگیرند ما خود را جزو اصلیترین پایه‌های نظام می‌دانیم و به هیچ عنوان با کانون‌های قدرت در نظام فاصله نخواهیم گرفت.

عارف ادامه داد ما قبل از اینکه دنبال مجلسی اصلاح‌طلب باشیم دنبال مجلسی کارآمد هستیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: در طول ۸۰ روزی که از عمر این شورا می‌گذرد همه تصمیمات این شورا با اجماع کامل بوده که این اجماع نتیجه گذشته و تفکر جبهه‌ای بوده است نه حزبی که امیدوارم این نوع تفکر برای جوانان اصلاح‌طلب یک رویکرد شود که ما همدیگر را تحمل کنیم.

عارف ادامه داد: ما در شورای عالی سیاستگذاری برخی از مسائل را پیش‌بینی می‌کردیم و‌‌ همان موقع تصمیم گرفتیم که تحت هر شرایطی انتخابات را با آرامش و امید برگزار کنیم زیرا بر این باور داشتیم که با رعایت این دو مولفه می‌تواند رونق اقتصادی شکل بگیرد.

وی افزود: من به عنوان عضو کوچکی از جامعه اصلاح‌طلب از تمام اصلاح‌طلبان درخواست دارم با‌‌ همان انگیزه قبلی و حتی بیشتر به راه خود ادامه دهند حتی اگر جایی حرکت غیرمنطقی دیدند نباید عصبانی شوند و با آرامش با آن برخورد کنند.

وی با اشاره به فعالیت شورای عالی سیاستگذاری گفت: راهبرد اصلی ما این بوده که در گزینش کاندیدا‌ها هیچ دخالتی نکنیم بلکه مجمع اصلاح‌طلبان و حامیان دولت حوزه مورد نظر کاندیدا‌ها را انتخاب کنند و در صورتی که اختلافی بوجود آمد به شورای اصلاح‌طلبان استان مراجعه کنند زیرا نگاه ما مردم سالاری است.

عارف در پایان با تاکید بر امیدواری زیاد نسبت به تجدیدنظر شورای نگهبان درخصوص کاندیدا‌ها گفت: ما این آمادگی را داریم به شورای نگهبان کمک کنیم و برای افرادی که احراز صلاحیت نشده‌اند اطلاعات قوی‌تری را در اختیار این شورا بگذاریم و همچنین برای افراد ردصلاحیت شده نیز رفع شبهه بکنیم و مدارک مورد نیاز را در اختیار شورای نگهبان قرار دهیم.

 

 

کد خبر : ۳۴۰۱۲۲