خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست سفرای خارجی و روسای نمایندگی‌های سیاسی مقیم ایران:

هرگونه تنش در خلیج فارس را مغایر با امنیت و ثبات ایران و منطقه قلمداد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۴۱۸

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما خواهان برقراری امنیت و ثبات برای منطقه خلیج فارس هستیم و هرگونه تنش را مغایر با امنیت و ثبات ایران و منطقه قلمداد می‌کنیم.

ظریف :تنش مغایر با امنیت منطقه وهمکاری مبتنی برتفاهم ودیپلماسی خردمندانه راه حل مشکلات است

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست سفرای خارجی و روسای نمایندگی‌های سیاسی مقیم جمهوری اسلامی ایران ، دیدگاه‌های خویش را پیرامون  ساختارها ، روندها ، نتایج توافق برجام و چشم انداز تحولات بین المللی و منطقه‌ای در پرتو مناسبات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها تبیین کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تلاش‌های بعمل آمده در طی 12سال مذاکرات اظهار داشت : ما در خلال  12 سال تلاش‌های گسترده در یک موقعیتی قرار داشتیم که برای اثبات ظرفیت‌ها و توانائی های خود می بایست چالش‌های سخت و همه جانبه بمنظور رسیدن به حقوق اساسی خودمان در پرونده صلح آمیز اتمی را تعقیب کنیم.

محمد جواد ظریف با تشریح مصادیق رنجها و مقاومت متوالی که در مقطع جنگ تحمیلی هشت ساله بر جمهوری اسلامی ایران وارد شد خاطرنشان ساخت : ایران به تنهائی تمامی فشارها  را در مقابل تمامی قدرتهای بزرگ با بیشترین خسارتهای انسانی و مادی تحمل کرد و توانستیم از تمامیت ارضی و امنیت خود دفاع و سپس در پرتو این فشارها ، چگونگی تبلور دستاوردهای جوانان و اندیشمندان خود را در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 5+1  صیانت کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان  با تبیین آثار پایداری مردم و دولت ایران در کسب حقوق حقه خود اظهار داشت : آنچه مردم ما به درستی برای جهانیان اثبات ساختند این راهبرد بود که فشارها و تحریم‌ها ، کارآمدی و اثر بخشی ندارند.

ظریف با تشریح ظرفیت‌ها و فرصت‌هائی که برجام برای دیگر کشورها ایجاد کرده وخواهد کرد گفت : ما فرصت‌های طلائی را برای شرکت‌ها و موسسات اقتصادی و صنعتی مختلف جهان فراروی سرمایه گذاری و تبادل فن آوری می‌بینیم و روندهای جدید ، منافع فراوانی را برای تمامی کشورها فراهم خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات جاری درخلیج فارس گفت ما خواهان برقراری امنیت و ثبات برای منطقه خلیج فارس هستیم و هرگونه تنش را مغایر با امنیت و ثبات ایران و منطقه قلمداد میکنیم و امیدواریم با تقویت همکاریهای برادرانه مبتنی بر تفاهم ،حسن نیت ، مذاکره و دیپلماسی خردمندانه با تمامی همسایگان بتوانیم بر روند ثبات و امنیت در خلیج فارس بیافزائیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز