خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

انتظار نداشتیم این تعداد از داوطلبان رد صلاحیت شوند

استاندار تهران گفت: ‌انتظار نداشتیم این تعداد از داوطلبان رد صلاحیت شوند به طوریکه رهبر معظم انقلاب فرمودند باید فضا را برای حضور حداکثری در انتخابات فراهم کنیم. ‌

به گزارش ایلنا، سیدحسین هاشمی در چهارمین دوره آموزشی اعضای شورای اسلامی شهرهای تابعه استان تهران با محوریت دبیرخانه هیات حل اختلاف که در شهرستا پردیس برگزار شد با اشاره به موفقیت ایران در اجرای برجام گفت: ‌ موفقیت تیم مذاکرده کننده هسته‌ای برای همه ملت ایران است و با رهبری مقام معظم رهبری، مدیریت رییس جمهور و اجرای بی‌نظیر و دقیق دکتر ظریف و همکارانش این موفقیت تاریخی رخ داد.

وی ادامه داد: ‌ در مذاکرات هسته‌ای کشورهای قدرتمند ۱+۵ و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان قدرتمندانی در عرصه سیاسی و اقتصادی در یک طرف مذاکرات و نمایندگان کشور ما در طرف دیگر بودند وهمین برای دستیابی ایران به موفقیت کافیست.

استاندار تهران با بیان اینکه ۱۲ سال تحریم‌های ظالمانه و بی‌سابقه در دنیا نتوانست ایران را محدود کند تصریح کرد: دشمنان با تصور تحریم‌های ظالمانه علیه ایران به دنبال اهداف خود بودند در حالیکه ملت ایران با تمدن ۲۵۰۰ ساله و عقبه‌ای تاریخی در مقابل مشکلات تحریم ذره‌ای از عزت خود نکاست.

هاشمی گفت: ‌فرزندان غیور ملت ایران مقتدرانه و بدون لکنت زبان خواسته نظام را در مذاکرات بیان کردند و این موفقیت تاریخی را رقم زدند یقینا آیندگان از مقطع فعلی در تاریخ به درخشندگی یاد می‌کنند.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش به اعلام نظر شورای نگهبان در رد و تایید صلاحیت کاندیدا‌ها اشاره کرد و افزود: ‌هنوز برای کسانی که رد صلاحیت شده‌اند فرصت باقی است تا با نظر شورای نگهبان و وزارت کشور صلاحیتشان مجدد بررسی شود.

وی گفت: ‌ زمانی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند افرادی که نظام جمهوری اسلامی و حتی من را قبول ندارند در انتخابات شر کت کنند، باید افرادی با نظرات و سلایق مختلف برای انتخاب شدن وجود داشته باشد. ‌انتظار نداشتیم این تعداد از داوطلبان رد صلاحیت شوند به طوریکه رهبر معظم انقلاب فرمودند باید فضا را برای حضور حداکثری در انتخابات فراهم کنیم.

هاشمی با تاکید بر بی‌طرفی مسئولان در انتخابات عنوان کرد: ‌در انتخابات با اعلام بی‌طرفی می‌خواهیم انتخاباتی سالم برگزار شده و به معنای واقعی کلمه حق الناس اجرا شود.

به گفته استاندار تهران، هیچ کس از مسئولان انتخابات حق ندارند مستقیم و غیر مستقیم از کاندیدی حمایت کنند و حتی شایبه حمایت هم ایجاد نشود در غیر این صورت تخلف است و پیگیرد می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: به ستاد انتخابات استان تهران دستور داده‌ام تا تذکرهای لازم در این خصوص داده شود، زیرا ما با کسی تعارف نداریم.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت من در استانداری تهران پرونده‌های تخلفات زیادی به هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی استان ارجاع شده و در شرایط راکد قرار داشت گفت: این هیأت بسیار فعال است و اعضای آن صاحب نظر هستند و تصمیمات آن‌ها به هیچوجه احساسی نیست.

هاشمی با اشاره به اینکه خدمتگزار مردم باید به قانون عمل کرده و توجه به عده‌ای خاص نداشته باشد، تصریح کرد: ‌ اگر حق کسی را در انتخابات ضایع کنیم در آخرت باید پاسخگو باشیم.

استاندار تهران با بیان اینکه نباید در رفتار مسئولیتی خود ایجاد شایبه کنیم، افزود: ‌ در استان شهرداری داشتیم که با صد درصد آرای شورا وارد شده بود در حالیکه بعد از چهارماه صد درصد اعضای شورا وی را رد کردند، این جز ایجاد شایبه چیز دیگری است؟

هاشمی سلامت اخلاقی و مالی مسئولان استان را از اولویت‌های مدیریتی خود برشمرد و تصریح کرد: ‌در هیات تخلفات بدون توجه به فرد محتوای گزارش‌ها را بررسی کرده و پس از دریافت گزارش می‌دانی تصمیم گیری می‌شود. برخی گزارش‌ها ناراحت کننده است و درشان پایتخت نیست.

استاندار تهران برگزاری کلاس هاس آموزشی برای مدیران و فرمانداران را ضروری دانست و گفت: ‌تسلط به قانون یکی از ضروریات در پذیرش مسئولیت است مردم ما را به عنوان خدمتگزار برگزیدند غفلت در این مسیر قابل بخشش نیست.

هاشمی گفت: ‌اگر گزارشی در مورد مدیری برسد بدون سانسور به او منتقل می‌کنم، اگر تکرار شود تذکر می‌دهم و بار سوم او را عزل می‌کنم.

استاندار تهران با بیان اینکه در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز خوب عمل شده است عنوان کرد: ‌در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و تخلفات در استان مبادا چون انتخابات را در پیش داریم غفلت کنیم باید سیاستی که در استان آغاز شده ادامه یابد.

هاشمی گفت: ‌لازم است شورا‌ها و شهرداری‌هایی که خوب عمل می‌کنند از سوی معاونت عمرانی استانداری تشویق شوند، پیشگیری بهترین روش است و بین مسئولانی که زحمت می‌کشند با دیگران تفاوت است.

استاندار تهران بر ضرورت خدمت در شورا‌ها تاکید کرد و گفت: ‌خط کشی‌های سیاسی و گروه بندی در شورا‌ها معنا ندارد در زمانی که نیت اصلی خدمت به مردم است تفکیک معنا ندارد، تضارب افکار اشکالی ندارد اما تاثیرش در خدمت خیانت ایجاد می‌کند.

هاشمی با تاکید بر رعایت صداقت از سوی کاندیدا‌ها گفت: با تکیه بر اصل صداقت به دنبال روشی باشید که رضایت مردم و به دنبال آن رضایت خدا را جلب کنید.

استاندار در پایان با بیان اینکه امسال دهه مبارک فجر را با عظمت‌تر از گذشته گرامی می‌داریم، گفت: امیدواریم در هفتم اسفندماه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای یکبار دیگر دشمن را ناکام کند.

کد خبر : ۳۳۸۸۹۳