خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

امکان دارد از دولت تقاضای لایحه دو دوازدهمی کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شاید در نهایت مجبور شویم که از دولت بخواهیم برای اینکه در دو ماه ابتدایی سال آینده مشکلی نداشته باشیم، لایحه دو دوازدهمی بودجه را ارائه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی  در حاشیه اولین جشنواره شهید مدرس با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به ارائه لایحه بودجه توسط دولت در جلسه علنی فردا گفت: بنابر شنیده‌های ماک قرار است فردا لوایح دوگانه بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه به طور همزمان تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

او گفت: ابتدا باید این لوایح ازسوی دولت به مجلس تقدیم شود و سپس باید صبر کنیم تا سازوکار قانونی رسیدگی به این دو لایحه طی شود.

لاریجانی ادامه داد: امسال دو کمیسیون تلفیق، یکی ویژه بودجه سال ۹۵ و یکی ویژه برنامه ششم توسعه داریم که پس از ارائه لایحه بودجه جلسات آن تشکیل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته پیش از تشکیل کمیسیون‌های تلفیق، پیشنهادهای نمایندگان و کمیسیون‌ها در یک فرصت معین و قانونی بررسی می‌شود.

لاریجانی در پایان تاکید کرد: امسال در مجلس کار فشرده و سنگینی درمورد لوایح بودجه سال ۹۵ و قانون برنامه ششم توسعه خواهیم داشت و شاید در ‌‌نهایت مجبور شویم از دولت بخواهیم برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال آینده بودجه دو دوازدهمی تقدیم مجلس کند تا مشکلی از لحاظ دخل و خرج بودجه‌ای متوجه کشور نشود.

کد خبر : ۳۳۸۵۷۱