خبرگزاری کار ایران

دستور کار پارلمان در هفته جاری؛

۷ وزیر کابینه، میهمان کمیسیون‌های تخصصی/ بررسی حادثه سفارت عربستان در مجلس

وزرای اقتصاد و امور دارایی، نفت، تعاون کار و رفاه اجتماعی، کشور، نیرو، ارتباطات و دفاع در جلسات هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با آغاز هفته کار نشست‌های علنی مجلس شورای اسلامی که از صبح فردا انجام خواهد گرفت، جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز با حضور نمایندگان و هفت تن از وزرای دولت یازدهم از عصر فردا برگزار خواهد شد.

بر این اساس، ۷ وزریر دولت یازدهم در هفته جاری برای پاسخگویی به سوال‌های نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی حاضر می‌شوند.

دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته جاری به شرح زیر است:

بررسی شکوائیه‌ها در کمیسیون اصل ۹۰

هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم (۹۰) قانون اساسی روز یکشنبه (۲۷دی ماه) به بررسی موضوعات مطروحه می‌پردازند و روز دوشنبه نیز اعضای این کمیسیون جلسه‌ای با نمایندگان بانک ملی ایران و نمایندگان آستان قدس رضوی برای بررسی شکوائیه خواهند داشت.

بازدید اعضای کمیسیون آموزش از دانشگاه صنعت نفت

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه پس از استماع گزارش معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از نحوه پذیرش دانشجویان بورسیه خارج از کشور، لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی را بررسی می‌کنند.

علاوه بر این اعضای کمیسیون مذکور روز دوشنبه از دانشگاه صنعت نفت بازدید می‌کنند.

نشست اعضای کمیسیون اجتماعی با وزیر اقتصاد

اعضای کمیسیون اجتماعی، روز یک‌شنبه ضمن انتخاب ۳ نفراز اعضا جهت عضویت در کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه بودجه و ۳ نفر جهت عضویت در کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه، از سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت ارائه گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۴ دعوت به عمل می‌آورند.

لازم به ذکر است که در این روز طرح یکسان‌سازی مزایا، حقوق و امتیازهای کارکنان قرارداد معین کارورز (اپراتور)‌های برق با سایر کارمندان پیمانی و رسمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در روز دوشنبه نیز اعضای کمیسیون مزبورعلاوه بر دعوت از مدیرعامل صندوق کارآفرینی و امید جهت ارائه گزارش عملکرد صندوق، از وزیر اقتصاد و دارایی نیز جهت پاسخگویی به سؤال‌های افضلی‌فرد نماینده اردبیل و علیپور نماینده قائم‌شهر دعوت می‌کنند.

کمیسیون اقتصادی میزبان زنگنه و ربیعی

اعضای کمیسیون اقتصادی؛ روز یک‌شنبه لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی (ارجاعی از صحن علنی مجلس) را بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون مزبور روز دوشنبه نیز از وزیر نفت جهت پاسخگویی به سؤال محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سؤال حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان دعوت می‌کنند.

ضمن بررسی طرح یک فوریتی عملیات بانکی بدون ربا، میزبان بیژن زنگنه، وزیر نفت جهت پاسخگوی به سؤال محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سؤال حسن کامران دستجردی نماینده اصفهان خواهند بود.

بررسی حادثه سفارت عربستان در کمیسیون امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛ روز یک‌شنبه ضمن بررسی وضعیت بودجه نیروی انتظامی با حضور مسئولین ذی‌ربط حادثه سفارت عربستان در تهران را نیز بررسی می‌کنند.

روز دوشنبه نیز اعضای کمیسیون مذکور ضمن استماع گزارش فعالیت‌های جامعه المصطفی العالمیه، از وزیر کشور جهت پاسخگویی به سؤالات چند تن از نمایندگان دعوت می‌کنند.

کمیسیون انرژی میزبان وزیر نیرو

اعضای کمیسیون انرژی؛ روز یک‌شنبه گزارش معاونت سازمان انرژی اتمی درخصوص روند اجرائی برنامه جامع اقدام مشترک و همچنین گزارش مسئولان وزارت نفت در خصوص میزان سرمایه‌گذاری جذب ‌شده تاکنون و پیشرفت پروژه‌ها به‌ خصوص در میادین مشترک نفتی و گازی و روش‌های جذب سرمایه در آینده را استماع می‌کنند.

اعضای کمیسیون انرژی روز دوشنبه نیز ضمن استماع گزارش مسئولان شرکت نفت و گاز رضوی و همچنین گزارش وزیر نفت درخصوص بررسی مسائل و مشکلات وزارت نفت، میزبان وزیر نیرو جهت پاسخ به سؤال محمد سعید انصاری نماینده آبادان خواهند بود.

حضور رئیس جامعه المصطفی در کمیسیون برنامه و بودجه

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، روز یک‌شنبه به قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، عملکرد تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۳۹۴وهمچنین لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی رسیدگی می‌کنند. ‌

روز دوشنبه نیز اعضای کمیسیون مزبور علاوه بر استماع گزارش عملکرد، برنامه‌ها و وضعیت اعتبارات جامعه المصطفی

با حضور رئیس جامعه، به طرح‌های حذف آب‌بهای محصولات استراتژیک کشاورزی و حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی رسیدگی‌ می‌کنند.

استماع گزارش رئیس کمیته امداد در کمیسیون بهداشت

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان؛ روز یکشنبه ضمن انتخاب اعضای کمیسیون جهت شرکت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۵ (سه نفر) و برنامه ششم توسعه (سه نفر)، گزارش ریاست مؤسسه سرم‌سازی رازی در خصوص عملکرد و میزان تخصیص و پرداخت اعتبارات در سال جاری و وضعیت بودجه آن مؤسسه در سال ۱۳۹۵ و گزارش ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) درخصوص عملکرد و میزان تخصیص و پرداخت اعتبارات در سال جاری و وضعیت بودجه آن نهاد در سال ۱۳۹۵را استماع می‌کنند.

شایان ذکر است که اعضای کمیسیون مذکور روز دوشنبه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشستی را برگزار می‌کنند.

علاوه بر این اعضای کمیسیون بهداشت روز سه‌شنبه با اعضای کنوانسیون کنترل دخانیات در خصوص ارزیابی میزان اثر بخشی اجرای کنوانسیون کنترل دخانیات در جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو می‌کنند.

سردار اشتری به کمیسیون شورا‌ها می‌رود

اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور؛ روز یک‌شنبه علاوه بر بررسی طرح اصلاح فصل چهارم قانون اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نشستی با فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (سردار اشتری) خواهند داشت.

ضمن اینکه روز دوشنبه اعضای کمیسیون مزبور علاوه بر دعوت از وزیر کشور جهت پاسخگویی به سؤالات نمایندگان،

طرح الحاق چهار تبصره به بند (۹) ماده (۷۸) ‌ قانون تشکیلات وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را بررسی می‌کنند.

کمیسیون صنایع و معادن میزبان وزیر ارتباطات و وزیر دفاع

اعضای کمیسیون صنایع و معادن؛ روز یک‌شنبه ادامه بررسی طرح یک‌شوری حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی را در دستور کار دارد.

همچنین اعضای کمیسیون مزبور روز دوشنبه از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت پاسخگویی به سؤال محمود شکری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال و از وزیر نفت جهت پاسخگویی به سؤال امیر خجسته نماینده همدان و فامنین دعوت می‌کنند.:

علاوه بر این کمیسیون مطروحه روز دوشنبه میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت پاسخگویی به سؤالات چند تن از نمایندگان مردم است.

استماع عملکرد سپاه در کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران؛ روز یک‌شنبه گزارش عملکرد و برنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بالاخص در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های عمرانی (هوایی، دریایی و برنامه‌های سازندگی) با دعوت از فرماندهان نیروهای سه‌گانه و نیروی مقاومت بسیج استماع می‌کنند.

لازم به ذکر است که بررسی گزارش کمیته حمل و نقل درباره آخرین وضعیت حمل و نقل هوایی در دستور کار کمیسیون مزبور در روز دوشنبه است.

بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی؛ روز یک‌شنبه ضمن استماع گزارش عملکرد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، بررسی شوردوم طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را نیز در دستور کار دارند.

روز دوشنبه نیز کمیسیون مزبور ضمن بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۲) قانون مقررات صادرات و واردات، گزارش دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو را استماع می‌کنند..

کمیسیون قضائی و حقوقی لایحه حمایت از مالکیت صنعتی را بررسی می‌کند

اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی؛ بررسی لوایح حمایت از مالکیت صنعتی، حمایت از کودکان و نوجوانان و طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی را درهفته آینده در دستور کار دارند..

وزیر جهاد کشاورزی به کمیسیون کشاورزی می‌رود

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی؛ روز یک‌شنبه ضمن بررسی طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، میزبان مدیر شبکه کانون‌های تفکر ایران (ایتان) جهت ارائه گزارش درخصوص بررسی عملکرد قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی خواهند بود.

لازم به ذکر است که اعضای کمیسیون مزبور روز دوشنبه ضمن دعوت از وزیر جهادکشاورزی درخصوص پرداخت مطالبات کشاورزان از دولت درخصوص محصولات تحویلی کشاورزان به دولت و کارخانجات، نشستی با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی جهت استماع گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی آن صندوق خواهند داشت.

کد خبر : ۳۳۸۴۲۸