خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موحدی کرمانی:

اصولگرایان در صورت وجود اختلاف هم باید یکدیگر را تحمل کنند/ مجلس شرکت سهامی نیست

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اصولگرایانی که فکر می‌کنند حضورشان در صحنه منجر به شکست رفیق و پیروزی رقیب می‌شود، به نفع جریان اصولگرایی کنار بروند، گفت: اگر گروهی در نهایت هیچ نماینده‌ای در لیست نهایی نداشت نباید نگران شود بلکه باید به لیست منتشر شده اعتماد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله موحدی‌کرمانی در دومین همایش ائتلاف اصولگرایان که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب تهران برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری دو انتخابات مهم در اسفندماه جاری اظهار داشت: موضوع انتخابات مجلس خبرگان رهبری ارتباطی به این جلسه ندارد اما شما می‌توانید در حد توانتان مردم را آگاه کنید که به لیستی که از سوی جامعتین تهیه می‌شود رای بدهند.

وی اضافه کرد: در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز خدا را شاکریم که مردم را متوجه پیروی از حق نموده و در سال‌های گذشته همواره مردم ما در هر مقطعی که نیاز به وحدت بوده به میدان آمده‌اند و امروز نیز امیدواریم اصولگرایان موفق به تهیه لیستی مشترک شوند که اعتماد مقام معظم رهبری را بدست بیاورند.

موحدی‌کرمانی خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که به لیستی واحد در سراسر کشور برسیم که مقام معظم رهبری به آن اعتماد کنند و آنچنان که فرمودند در صورتی که بتوانند به این لیست اعتماد کافی داشته باشند به آن رای بدهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران دربخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اهمیت وحدت در بزنگاه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی یادآور شد: امروز آمریکا می‌خواهد در کشور ما نفوذ کند و انشاله ما با وحدت کامل و یکپارچگی در برابر نفوذ آنها خواهیم ایستاد و مانع از حضورشان در کشور خواهیم شد و انشاله خداوند قلم پای آنها را بشکند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: البته امیدواریم خداوند تا زمان ظهور امام زمان(عج) رهبر عزیزمان را حفظ کند اما اگر خدایی ناکرده رهبری آسیب دیدند،‌ خبرگان باید برای انتخاب رهبری ورود کند و مسئله مهم این است که این انتخاب، بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود و باید دقت ویژه‌ای در انجام آن به خرج دهیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: اهمیت مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی روشن است و باید بتوانند با فکر ولایی و انقلابی راه انقلاب را ادامه بدهند و نیز بدانند که در هر صورت آمریکا دشمن ما است.

او همچنین با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای و برجام یادآور شد: در ماه‌های گذشته با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب در همان ابتدا اعلام کردند که به این مذاکرات خوشبین نیستند، مذاکره با کشورهای غربی انجام شد و برجام شکل گرفت و در مقطع کنونی نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که مراقب باشیم مبادا نرمش ذلیلانه اتفاق بیفتد چرا که این مسئله بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه فردا به عنوان خطیب نماز جمعه تهران حضور خواهد داشت اعلام کرد: قصد دارم در خطبه‌های نماز جمعه فردا اهمیت بحث نرمش قهرمانانه در مذاکرات هسته‌ای را تشریح کنم چرا که باید مراقب باشیم مبادا این مذاکرات تبدیل به نرمش ذلیلانه شود.

موحدی‌کرمانی تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی همچون امانتی در دستان ما است و باید مراقب باشیم که مبادا آن روز بیاید که در انحام وظیفه کوتاهی کنیم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در بخش دیگری از سخنان امروز خود با اشاره به بحث فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان در  آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی در یک تشکل همچون تشکل اصولگرایی حضور دارند باید توجه داشته باشند که در صورتی که با یکدیگر اختلاف سلیقه داشتند، باید یکدیگر را تحمل کنند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: ممکن است فردی موفق‌تر از فرددیگری باشد یا ممکن است فردی موفق به حضور درجبهه شده باشد و خدماتی انجام داده باشد و دیگری ترسو باشد. مومنان باید همدیگر را تحمل کنند و نباید فرد ترسو را طرد نمایند چرا که در میان مومنان درجات مختلف وجود دارد.

او با بیان اینکه حدود 130الی 140گروه مختلف تحت عنوان اصولگرایی گردهم آمده‌اند تصریح کرد: مجلس شرکت سهامی نیست از آنجا که باید در راس امور باشد،‌ باید شجاع‌ترین و دلسوز‌ترین‌ها را در خود جای دهد و اگر گروهی در نهایت هیچ نماینده‌ای در لیست نهایی نداشت نباید نگران شود بلکه باید به لیست منتشر شده اعتماد کند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در پایان اعلام کرد: برخی می‌گویند احساس وظیفه کردیم و وارد صحنه شدیم که البته این اتفاقی مثبتی است اما اگر در ادامه کار متوجه شوند حضورشان در صحنه منجر به شکست رفیق و پیروزی رقیب می‌شود، باید بار دیگر احساس وظیفه کنند واین بار به نفع جریان اصولگرایی از صحنه خارج شوند.

کد خبر : ۳۳۸۱۳۸