خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ترکیه:

به درخواست قبلی سفارت به وزارت خارجه ترکیه رفتم/ جلسه در محیط دوستانه‌ای برگزار شد

سفیر ایران در ترکیه ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر احضار را رد کرد و نوشت: روز پنج‌شنبه با مدیر کل منطقه‌ای وزارت امور خارجه درباره سفر رئیس سازمان آموزش عالی ترکیه و رئیس اداره دیانت ترکیه به ایران گفت‌وگو کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا بیکدلی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: وزارتخانه‌های امور خارجه مرکز ثقل روابط کشورها هستند برای همین یکی از کارهای سفرا دیدارهای منظم با مدیران وزارت خارجه محل ماموریت و مرور موضوعات مهم روابط است.

وی با بیان اینکه بنا به درخواست قبلی سفارت، پنجشنبه برای ملاقات با آقای تورونلار مدیرکل منطقه‌ای به وزارت امور خارجه ترکیه رفتم، اظهار داشت: در این ملاقات درباره نتایج مثبت سفر اخیر رئیس سازمان آموزش عالی ترکیه و همچنین رئیس اداره دیانت ترکیه به ایران گفت‌وگو کردیم و درباره نقش رسانه‌های دو کشور در روابط صحبت مفصلی شد.

سفیر ایران در ترکیه ادامه داد: درباره تحولات اخیر منطقه و اهمیت همکاری‌های ایران و ترکیه تبادل نظر داشتیم. طبق معمول جلسه در محیط دوستانه‌ای برگزارشد.

پیش از این خبر، العربیه و برخی رسانه‌های ترکیه ادعا کرده بودند که ترکیه سفیر ایران را بخاطر بحران میان ریاض و تهران احضار کرد.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در ارتباط با انتشار اخباری از سوی رسانه‌های حامی عربستان در خصوص احضار سفیر ایران در ترکیه به وزارت امور خارجه این کشور‏، ضمن تکذیب آن خبر گفت: هدف از انتشار این گونه اخبار القاء این پیام به مخاطبان است که ترکیه نیز به جمع حامیان سعودی در زمینه اعتراض دیپلماتیک به ایران پیوسته است.

وی ادامه داد: در حالی که خبر احضار سفیر، دروغ بوده و سفیر ایران در آنکارا به درخواست خود و در جهت تشریح مواضع ایران و آخرین تحولات جاری در این خصوص از وزارت امور خارجه ترکیه درخواست ملاقات کرده است.

کد خبر : ۳۳۶۳۷۸