خبرگزاری کار ایران

ترک همدانی در گفت‌وگو با ایلنا:

نامه‌نگاری مرتضوی برای انحراف افکار عمومی است

وکیل کارگران تامین اجتماعی گفت: محافظان مرتضوی به صورت مسلح در حالت بازپرسی حاضر می‌شدند و بازپرس مجبور به بیرون کردن آنها از جلسه می‌شد.

مصطفی ترک همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه سعید مرتضوی فردا در دادگاه حاضر می‌شود، گفت: فردا برای برگزاری جلسه دوم رسیدگی به پرونده مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ۲ ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، تعیین وقت شده است.

وی با بیان اینکه در این جلسه به اتهام‌های سعید مرتضوی درباره واگذاری‌های شرکت‌های شستا به شرکت سورینت قشم متعلق بابک زنجانی رسیدگی شود، اظهار داشت: همچنین در این دادگاه، پرداخت‌های خارج از قانون از صندوق سازمان تامین اجتماعی به افراد غیر زیر مجموعه سازمان اعم از چند مقام ارشد دولت سابق یا برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا دیگر افراد حقیقی و حقوقی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وکیل کارگران تامین اجتماعی با اشاره به جلسه نخست دادگاه سعید مرتضوی تصریح کرد: در آن جلسه، شکایت عباس پالیزدار مبنی بر افترا و اعتراض به بازرسی از منزلش در زمان ریاست مرتضوی بر دادستانی تهران مطرح شد که مرتضوی پس از تفهیم اتهام، از خود دفاع کرد.

ترک همدانی ادامه داد: توضیح‌ها و دفاعیه‌های شاکی و متهم گرفته شد و منتظر صدور رای همراه با این بخش از پرونده هستیم.

وی درباره نامه اخیر سعید مرتضوی به نمایندگان مجلس نیز خاطرنشان کرد: سعید مرتضوی چون اطلاع داشته است که روز چهارشنبه باید به دادگاه برود، با انتشار این نامه درصدد انحراف افکار عمومی بود و تلاش داشت تا از این طریق‏، نمایندگان در موقعیت ضعف قرار دهد.

وکیل کارگران تامین اجتماعی با یادآوری اتهام پرداخت پول به نمایندگان مجلس از سوی مدیرعامل سابق تامین اجتماعی ابراز داشت: با گذشت بیش از دو سال از تشکیل پرونده و ادعاهای این فرد مبنی بر اینکه برای کمک به مستضعفان، ایتام و معلولان، مبلغی را در اختیار نمایندگان مجلس گذاشته، تاکنون وی فهرستی به دادگاه ارائه نکرده است و من به عنوان وکیل پرونده، آن را در پرونده ندیده‌ام.

ترک همدانی افزود: ممکن است چند نفر این اقدام را کرده باشند٬ ولی بعید می‌دانم چنینی فهرستی با اسامی بسیار وجود داشته باشد.

وی با اشاره به نقش نمایندگان در پروسه قضایی پرونده سعید مرتضوی بیان کرد: نمایندگان کارشان را در پرونده تحقیق و تفحص به خوبی ایفا کردند و پس از قرائت آن در صحن علنی مجلس، آن را به قوه قضایی ارسال کردند و دخالتی در پروسه قضایی پرونده نداشته‌اند و ورودی به ماهیت پرونده نداشته‌اند٬ این در حالی است که سعید مرتضوی در نامه خود اتهام‌هایی به نمایندگان وارد می‌کند.

ترک همدانی با یادآوری ادعای دادستان اسبق تهران در نامه‌اش در رابطه با اینکه محافظانش مسلح نیستند، عنوان کرد: محافظان او به صورت مسلح در حالت بازپرسی حاضر می‌شدند و بازپرس مجبور به بیرون کردن آنها از جلسه می‌شد و در جلسه اخیر دادگاه نیز محافظانش آقای مرتضوی را همراهی می‌کردند.

کد خبر : ۳۳۵۶۳۸