خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی:

هیچکس راضی به آسیب‌ رساندن به سفارت‌ عربستان نبود/ فضای انتخابات عقلایی است

وزیر کشور تاکید کرد که از تریبون‌های نمازجمعه باید برای حفظ و تقویت وحدت و انسجام و تشویق به حضور باشکوه مردم در انتخابات آتی استفاده شود.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در بیست و سومین همایش سراسری ائمه جمعه کشور گفت: در شرایطی واقع شده‌ایم که روابط بین‌الملل قابل مقایسه با دو سال قبل نیست و به رغم فشارهایی که در حوزه تبلیغاتی، سیاسی، تحریمی، تهدیدی و جنگ‌روانی وجود داشت، در برخی حوزه‌ها کاملا توانستیم وضعیت را دگرگون کنیم.

وی ادامه داد: علاقه به تعامل و روابط و رفت و آمد با ایران بین کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و کشورهای جهان خوب است و این را از هیات‌هایی که می‌آیند می‌توان فهمید.

وزیر کشور با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: فضای با نشاط سیاسی در عرصه رقابت در کشور فراهم شده و فضای انتخابات فضای رقابت عقلایی و منطقی است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: در حوزه اجرا دخالت در انتخابات از جمله استفاده از امکانات، اختیارات، منابع و موقعیت‌ها به نفع یا علیه کاندیداها ممنوع و نظارت بر این امر به طور جدی در دستور کار است و روند انتخابات حول محور قانون و شرایطی که قانونگذار فراهم کرده با حضور پر شور و با شکوه مردم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حوزه انتخابات در تلاشیم دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای برگزار شود که در بستر آرامش و همدلی صورت گیرد و حضور با شکوه مردم و اجرای دقیق قانون را داشته باشیم.

وزیر کشور ادامه داد: در این دور از انتخابات با توافقی که با شورای‌نگهبان صورت گرفت معتمدین هیات‌های اجرایی برای هر دو انتخابات یکی شده است که اقدام بسیار موثری بود.

وی یادآور شد: در بحث الکترونیکی کردن نیز به توافقات خوبی با شورای‌نگهبان رسیدیم و در حال حاضر فضای مناسبی حاکم است.

رحمانی فضلی گفت: باید تلاش کرد با اتحاد و انسجام و همدلی وحدت داخلی را حفظ کنیم؛ به مردم امید دهیم و پشت سر رهبری حرکت کنیم .

وی با بیان اینکه موضوع اصلی انتخاب آتی حضور باشکوه مردم است، گفت: موضوع اصلی حضور باشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفند است و وحدت و انسجام، همگرایی و همدلی در کنار این حضور باشکوه اصلی ترین موضوع انتخابات است.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد از تریبون نمازجمعه که در دست روحانیت کشور قرار دارد و همه پیرو ولایت هستند در این مسیر استفاده شود.

وزیر کشور با اشاره به موضع عربستان‌سعودی در قبال ایران اظهار داشت: سران عربستان با موضع‌گیری‌هایی که دارند در آرزوی کسب قدرت اول منطقه در تعاملات سیاسی هستند اما علیرغم پول‌های زیادی که خرج می‌کنند نتوانسته‌اند اقتدار و موقعیت مناسبی برای خود ایجاد کنند .

وی ادامه داد: هیچ‌کس راضی به آسیب‌رساندن به سفارت‌عربستان در کشور ما نبود و جار و جنجال عربستان درباره قضیه سفارت برای پوشش دادن افتضاح به شهادت رساندن شیخ نمر در عرصه بین‌المللی است و این جنایت بر هیچ قاموسی نمی‌گنجد.

رحمانی فضلی گفت : علاقه به تعامل با ایران در حوزه منطقه‌ای مناسب است و کسانی که ارزشی و نقشی برای ایران در حوزه تحولات منطقه‌ای قائل نبودند به گونه‌ای شده که همه معترف‌اند بدون ایران نمی‌توان به تحولات منطقه‌ای رسید.

وزیر کشور اظهار کرد: در عرصه بین‌المللی موقعیت مناسب‌تری داریم و مهمترین گامی که دولت با هدایت رهبری برداشت، موضوع برجام بود که با همه فراز و نشیب‌ها و حواشی موضوع توانستیم به توافق قابل قبولی برسیم که در صورت اجرایی و نهایی شدن، می تواند فضای جدیدی را در عرصه های مختلف ایجاد کند.

وی با اشاره به توافق برجام اظهار کرد: توافق برجام از منظر دیپلماسی و مذاکره و هدایت در صحنه از سوی همه کارشناسان مورد تمجید قرار گرفته؛ اگرچه دشمنان تلاش دارند این توافق به نتیجه نرسد ولی شرایط داخلی و نحوه اجرا، در نهایی شدن برجام موثر است.

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: در حوزه منطقه ای در تحولات کشورهایی که دچار بحران هستند از جمله عراق، سوریه، یمن و افغانستان نقش افرینی مناسبی داشتیم و با مقاومت و هدایت ایران در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای در حوزه های سیاسی، دیپلماسی و پشتیبانی و ارزشی توانستیم به ملت‌های منطقه قدرت مقاومت و استقامت و روشن شدن جریان انحرافی و فرقه ای که در تحولات منطقه‌ای نقش افرینی می‌کردند بدهیم.

وزیر کشور افزود: مردم منطقه عقبه جریان انحرافی و گروه‌های فرقه‌ای را شناخته‌اند و متوجه شدند در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی چه کشورهایی حامیان این جریان هستند که برای پیشبرد سیاست‌های انقلاب گام بلندی است.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی با توجه به اینکه با کاهش ارزش نفت مواجه هستیم همه تحلیل‌ها بر این است که این کاهش، سیاسی بوده و برای فشار به ایران و جبهه مقاومت است.

وزیر کشور در پایان با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت اظهار کرد: دولت در بخش اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی‌هایی را صورت داده و تلاش دولت عملی‌کردن نگاه مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر : ۳۳۵۵۰۵