خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

ایران برنامه خود را در زمینه فناوری‌های موشکی ادامه خواهد داد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران برنامه خود در زمینه فناوری‌های موشکی را ادامه و گسترش خواهد داد.

ایران برنامه خود در زمینه فناوری‌های موشکی را ادامه خواهد داد

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی که به بوشهر سفر کرده است، امروز (شنبه ۱۲ دی‌ماه) در بدو ورود به استان بوشهر گفت: خوشحالم که امروز فرصتی شد که در استان بوشهر، استانی که نقش بسیار موثری در انقلاب اسلامی دارد، حضور پیدا کنم و از نزدیک تحولات اقتصادی این استان و آمادگی آن برای برنامه ششم توسعه و نیازهایی که برای این برنامه در این استان وجود دارد را مورد توجه قرار دهم.

با جنجال نمی‌توان دانش موثر در حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را حذف کرد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور در یادواره شهدای استان بوشهر افزود: همچنین سفر به این استان فرصتی است که در یادواره شهدای این شهر حضور پیدا کرده و نسبت به مقام شامخ شهدای این استان و شهر ادای احترام داشته باشیم.

اگر یکی از کشور‌ها بخواهد در سند توافق هسته‌ای خدشه وارد کند، حتما منزوی خواهد شد

لاریجانی در واکنش به جنجال‌آفرینی اخیر آمریکایی‌ها اظهار داشت: خیلی نباید به جنجال‌آفرینی‌های آن‌ها توجه کرد، زیرا ما راهی را انتخاب کرده‌ایم که در این راه هیچ زمانی ضرر وجود ندارد. ایران از دانش موثر در حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است و با جنجال نمی‌توان آن را حذف کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی‌ها برای مذاکرات در زمینه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای پیشنهاد داده‌اند، افزود: از آنجاکه ایران در جایگاه مستحکمی قرار داشت، مذاکرات را پذیرفت و مذاکرات با حضور ۶ کشور و اتحادیه اروپا به سرانجام رسید و سند روشنی از تعهدات طرفین امضا شد.

وی با بیان اینکه اگر یکی از کشور‌ها بخواهد در این سند خدشه‌ای وارد کند، حتما منزوی خواهد شد، ادامه داد: حتما دیگر کشور‌ها به او ایراد خواهند گرفت، کما اینکه در مورد همین قانون بودجه آمریکا که بندی در رابطه با ایران و روادید ایران وارد شده است، اتحادیه اروپا نسبت به آن اعتراض کرده است.

ایران در زمینه فناوری‌های موشکی راه خود را ادامه خواهد داد

لاریجانی با تاکید بر اینکه این رفتار‌ها سرانجامی برای آمریکایی‌ها نخواهد داشت، تصریح کرد: ایران نیز با صبر و متانت فکر می‌کند و یک اقدام مناسب در رابطه با کارهای آن‌ها انجام خواهد داد که یکی از آن‌ها اقدام رئیس جمهور است.

رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: ایران حتما در زمینه فناوری‌های موشکی راه خود را ادامه و این فناوری را گسترش خواهد داد.

وی در پایان تصریح کرد که مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه، برنامه ششم توسعه و در طرح‌ها و لوایح جداگانه آمادگی کافی برای اقدامات مناسب در مقابل اقدامات نادرست آن‌ها را دارد.

کد خبر : ۳۳۴۵۸۲