خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

هیچ وقفه‌ای در برنامه‌های دفاعی کشور انجام نشده است

وزیر دفاع ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اهداف و منافع ملی، توان دفاعی خودش را تقویت می‌کند و در شرایط کنونی منطقه و جهان، باید صلح و امنیت را در سایه قدرت تامین کرد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان،‌ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی دستور رییس‌جمهور کشورمان مبنی بر این که «لازم است در چارچوب سیاست‌های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیش‌تری ادامه یابد، همچنین در صورت تکرار این گونه اقدامات غلط و مداخله‌جویانه از سوی آمریکا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است با استفاده از کلیه امکانات، برنامه‌ریزی جدیدی برای گسترش توانمندی‌های موشکی کشور به عمل آورد»، در گفت‌وگویی تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ملت شریف و بزرگوار کشورمان مستحضرند که از آغاز مذاکرات هسته‌ای، تنها موضوع مذاکره، برنامه هسته‌ای بوده و جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه پیرامون موضوعات دیگر، حاضر به مذاکره نشده است.

او با بیان این که مخالفان برجام در آمریکا، در آستانه اجرایی شدن توافق هسته‌ای به شدت درصدد ایجاد موانع و اعمال محدودیت‌ها برای بهره‌مند نشدن ایران از ظرفیت‌های برجام هستند افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اهداف و منافع ملی، توان دفاعی خودش را تقویت می‌کند و در شرایط کنونی منطقه و جهان، باید صلح و امنیت را در سایه قدرت تامین کرد.

دهقان با تاکید بر تهیه ابزار کارآمد برای افزایش قدرت دفاعی و توسعه موشک‌های متنوع با برد، دقت و قابلیت تحرک مناسب، تصریح کرد: حق دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها مورد مذاکره نیست بلکه جزء خطوط قرمز است و تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح، همواره مبنای اقدام و عمل نیروهای مسلح خواهد بود و هیچ عاملی نمی‌تواند مسیر پیشرفت و ترقی جمهوری اسلامی ایران را در حوزه دفاعی محدود کند.

وی گفت: با عنایت به ابلاغ ریاست جمهوری اسلامی ایران، ضمن بازنگری در برنامه‌های قبلی، بر سرعت و دقت فعالیت‌های‌مان خواهیم افزود و با بهره‌گیری از همه توان خود، به ملت شریف ایران اسلامی قول می‌دهیم که امنیت ملی و توان دفاعی را به حول و قوه الهی تضمین و افزایش دهیم.

دهقان خاطرنشان کرد: توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تهدیدی برای همسایگان نیست و تمام تلاش خود را برای بازدارندگی فعال و موثر به کار خواهیم گرفت.

وزیر دفاع با بیان این که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه چشم طمعی به کشوری نداشته و تجاوز به هر کشور و ملتی را محکوم می‌کند افزود: کشور ما ضمن احترام به حاکمیت ملی همه کشورها، اجازه هرگونه طمع یا اقدامی علیه کشورمان را به هیچ قدرت و واحد سیاسی نخواهد داد.

دهقان تصریح کرد: ملت شریف ایران در طول این 36 سال با اقتدار، حضور آگاهانه در همه صحنه‌ها، حمایت از نظام سیاسی کشور و تقویت توان دفاعی، هر نوع تهدید، برنامه و توطئه از ناحیه نظام سلطه را خنثی کرده و طرف پیروز در همه‌ی میدان‌ها، ملت شریف ایران بوده است.

وزیر دفاع در پایان با تاکید بر این که هیچ وقفه و توقفی در برنامه‌های دفاعی انجام نشده و بحمد الله امروز با بهره‌مندی از توان فنی، سازمانی و زیرساخت‌های صنعتی قادریم نیازهای دفاعی خود را بر مبنای تهدیدات برآورده کنیم گفت: در این راه نیازی به دیگران نداریم، توان و قدرت ما جز عاملی برای ثبات و امنیت منطقه نبوده و امروز جمهوری اسلامی مقتدر با همه جریان‌های تکفیری که به صورت نیابتی برای آمریکا در منطقه می‌جنگند و کشورهای اسلامی را مورد هجمه قرار داده‌اند، مقابله می‌کند.

کد خبر : ۳۳۴۴۸۶