خبرگزاری کار ایران

سخنگوی پیشین وزارت خارجه:

اقدامات ایران مقابل ۱+۵ تدریجی و متوازن باشد

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: قدامات ما در برابر آنان باید تدریجی و متوازن باشد و در عین حال آنها نیز نتوانند ایران را مقصر جلوه دهند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا آصفی اظهار داشت: اقدامات آنها درباره قانون جدید روادید یا توان موشکی ایران اثرات روانی خود را خواهد گذاشت البته این رفتار‌ آنان هشدار به کسانی در داخل بود که بی‌جهت خوشبین بودند که برجام حلال همه مشکلات ایران و آمریکاست.

وی گفت: باید به آمریکایی‌ها بفهمانیم که نمی‌توانند با جابجا کردن مشکلات خود اهداف و سیاست‌های خودشان را جلو ببرند. باید با اقدامات آمریکا درباره توان موشکی ایران محکم برخورد و برایشان روشن شود که نمی‌توانند با بازی با الفاظ و قانون، نقش پلیس خوب و بد را میان خودشان تقسیم کنند.

آصفی گفت: نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که طرف مقابل احساس کند ما نیازمندیم و بر همین اساس ما را در گوشه‌ای قرار دهند اما در عین حال نباید به گونه‌ای عمل کنیم که آن‌ها با ابزارهای تبلیغاتی، تبلیغ کنند که ایران زیر برجام زده است که البته ستاد پیگیری برجام نیز باید نقش نظارتی خود را نسبت به رفتارهای آمریکا در برابر برجام ایفا کند.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات ما در برابر آنان باید تدریجی و متوازن باشد و در عین حال آنها نیز نتوانند ایران را مقصر جلوه دهند.

این کار‌شناس مسائل سیاست خارجی که با برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری صحبت می‌کرد٬ نیز بر ضرورت اقدامات تدریجی ایران در برجام با اشاره به رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ایران تأکید کرد و گفت: مثلاً‌ می‌توانستیم ۱۰ هزار کیلوگرم اورانیوم را با تأخیر خارج کنیم تا تکلیف نقض برجام مشخص شود.

کد خبر : ۳۳۴۴۷۴