خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

انتخاب مردم٬ تکمیل کننده عملکرد شورای نگهبان است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: بررسی شورای نگهبان برای صلاحیت‌ها گام اول است که لازم است٬ اما کافی نیست٬ آنچه تکمیل‌کننده است بصیرت شما مردم در انتخابات است که مکمل عملکرد شورای نگهبان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی پدیده الهی است٬ اظهار داشت: آنها که به غرب نزدیک شده‌اند٬ بدانند خون شهدای انقلاب برای اسلام ریخته شده است نه برای مقام این جناح یا آن جناح.

صدیقی متذکر شد: مردم متوجه باشند چه کسانی را انتخاب کنند که به امنیت نظام خدشه وارد نشود. کسانی که به امنیت مردم توجه نداشتند٬ بعدا هم توجهی نخواهند کرد٬ پس مردم با بصیرت مراقب باشند و در انتخابشان دقت کنند.

وی در ادامه با تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم شجاعی٬ گفت: ایشان عالمی بودند که در دور اول مجلس از نمایندگان بود که بعد به علت مشکلات جسمی نتوانستند در مجلس حضور داشته باشند٬ اما همواره از حامیان و دلبستگان نظام٬ امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند.

صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد: تعجب می‌کنم کسانی که روزی به امنیت مردم توجه نکردند٬ ادعای ولایت فقیه داشتند اما به آن اعتقاد نداشتند و باعث شدند ۸ ماه کسبه و مردم با مشکل مواجه شوند؛ در حالی که سفارت انگلستان میدان‌داری می‌کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آن افراد هماکنون آمده‌اند که برخی مراکز را بگیرند اما باید بدانند انقلاب و اسلام اجازه چنین کاری را به آنها نداد. حال با این زمینه٬ دو انتخابات پیش رو داریم؛ انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی؛ در این میان بررسی شورای نگهبان برای صلاحیت‌ها گام اول است که لازم است٬ اما کافی نیست٬ آنچه تکمیل‌کننده است بصیرت شما مردم در انتخابات است که مکمل عملکرد شورای نگهبان است.

کد خبر : ۳۳۴۴۵۲