خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی:

۱۹۷تن کیک زرد از روسیه دریافت و ۱۱ تن اورانیوم غنی شده تحویل شد

رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلام کامل شدن کار تبادل سوخت گفت: قریب ۱۱ تن اورانیوم غنی شده صادر و حدود ۱۹۷ تن کیک زرد وارد کشور کردیم.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صالحی گفت: یکی، دو روز پیش عملیات تبادل سوخت کامل شد و ما حدود ۱۹۷ تن کیک زرد وارد کشور و قریب کلا ۱۱ تن اورانیوم غنی شده‌مان را صادر کردیم.

وی در توضیح انجام این کار تاکید کرد: ما اول کیک زرد را تحویل گرفتیم و بعد اورانیوم خود راصادر کردیم و این هم براساس نامه مقام معظم رهبری بود که فرموده بودند در تبادل حتما به گونه‌ای کار انجام شود که محموله ما اول دریافت و بعد آنچه باید صادر شود، صادر کنیم.

صالحی خاطرنشان کرد: ما در این چارچوب عمل کردیم و بحمدلله یک مورد مهم را پشت سر گذاشتیم و موارد کوچک دیگری نیز هست که داریم اقدام می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: امیدواریم هر چه زود‌تر شاهد عملیاتی شدن برجام باشیم که براساس آن کلیه تحریم‌ها رفع می‌شود و شرایط از بعد بانکی و تجاری و اقتصادی و مصادیقی از این دست به شرایط عادی بازخواهد گشت.

صالحی که با خبر رادیو گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سوال که ایران در بحث انتقال اورانیوم به روسیه در چارچوب برجام دیگر تعهدی ندارد، گفت: خیر؛ دیگر تعهدی نداریم.

کد خبر : ۳۳۳۹۰۹