خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در اجلاس توسعه فناوری اسلامی:

برای جلوگیری از پیشرفت جهان اسلام٬ منطقه را متشنج کرده‌اند

استاندار تهران با اشاره به ضرورت یکپارچگی علمی در جهان اسلام گفت: دشمنان احساس خطر می‌کنند زیرا آینده از آن جهان اسلام است؛ چون دین اسلام آخرین پیام الهی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سیدحسین هاشمی در اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری اسلامی که در حاشیه بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار شد٬ گفت: بنده بسیار خرسندم که مجمع تقریب مذاهب سوایی از مسایل فقهی به مسایل علمی که ضرورت برای جهان اسلام است نیز توجه می‌کند. در جهان امروز هیچ کس به فکر ما نیست مگر اینکه جهان اسلام به فکر خود باشد استفاده از ظرفیت موجود در جهان اسلام بسیار ضروری و مهم است.

وی ادامه داد: کدام بخش دنیا به انداز جهان اسلام متشنج است؛ مگر دین مسیحیت از فرقه‌های مختلف تشکیل نمی‌شود٬ چرا در آن مناطق دیگر تشنجاتی که امروز به خصوص در کشورهای اسلامی وجود دارد نیست. یک روز طالبان٬ یک روز القاعده و امروز داعش به وجود می‌آید تا چهره رحمانی دین اسلام را مخدوش کنند. تمام این اتفاقات با مطالعه و برنامه‌ریزی صورت گرفته است و برای جلوگیری از پیشرفت در جهان اسلام است.

هاشمی ادامه داد: تاریخ اسلام بسیار روشن و پر افتخار است در هر رشته تحصیلی و تخصصی که در علوم امروز وجود دارد٬ یقینا جای پای نیروهای جهان اسلام دیده می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به ظرفیت‌های علمی موجود گفت: توصیه می‌کنم دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی اقدام به ایجاد یک بانک اطلاعاتی منسجم کند تا نیروهای متخصص جهان اسلام شناخته و به طور متمرکز و هدفمند استفاده شوند. بسیاری از دانشمندان و شخصیت‌های علمی جهان اسلام هستند که در کشورهای دیگر مشغول به کار و تحقیقات علمی هستند. باید نخبگان را شناسایی و به طور هدفمند به کار گرفت.

استاندار تهران گفت: دومین توصیه بنده برندسازی جهان اسلام است؛ بدین صورت که کشورهایی که از لحاظ تکنولوژی و علوم به یکدیگر نزدیک هستند٬ در تولید کالا به صورت مشترک ورود کرده و آن را به عنوان برندی از جهان اسلام به کشورهای دیگر عرضه کند.

هاشمی در پایان گفت: ورزش نیز یکی از وزنه‌هایی است که ربطی به سیاست ندارد و به راحتی می‌توان در این زمینه فعالیت‌هایی زیادی انجام داد. دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی باید از افراد خبره دانشگاهی و صاحبنظران از کشورهای مختلف اسلامی برای امر مشاوره استفاده کنند.

کد خبر : ۳۳۳۵۵۷