خبرگزاری کار ایران

فائزه هاشمی در دیدار فعالان سیاسی خوزستان

محافظه‌کاری وزرای دولت ناشی از ایرادتراشی‌ برخی نمایندگان است

فاطمه هاشمی روز گذشته در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی خوزستان گفت: اصلاحات، محدود به سال ۷۶ به بعد نیست، بلکه سابقه‌ی آن برمی‌گردد به قبل از این زمان، و با روی کار آمدن دولت خاتمی، به اوج رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فائزه هاشمی در جمع‌ اصلاح‌طلبان خوزستان، به خاطر وجود هماهنگی و انسجام موجود میان احزاب اصلاح‌طلب استان، به آنان تبریک گفت و افزود: در هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای، این‌همه حزب وجود ندارد، باید به سمتی برویم که دوحزبی شویم تا جهت ارائه‌ دیدگاه‌ها، بهتر عمل کنیم، البته وجود این‌همه حزب، از افتخارات مملکت ماست.

فائزه هاشمی در ادامه گفت: احزاب و NGOها، محدود شده‌اند. این محدودیت‌ها ناشی از قوانین دست و پاگیر است و بعضی از محدودیت‌ها هم خلاف اصل ۲۷ قانون اساسی است. احزاب باید برای منابع مالی خود در استان‌ها فکری بکنند. زنان نیز باید ۳۰ درصد سهم در احزاب داشته باشند و در عرصه سیاسی می‌بایست زنانی توانمند و رأی آور داشته باشیم.

هاشمی بر حضور زنان در توسعه‌ی متوازن نیز تأکید کرد و افزود: اصلاح نگاه‌ها در خصوص کمک به زنان جهت حضور در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و توسعه‌ اجتماعی و عرصه انتخابات ضروری است. در جامعه‌ ما به زنان در خصوص نقش آن‌ها در خانواده پرداخته شده است و می‌پردازند، درصورتی‌که باید به نقش زنان در جامعه بیشتر پرداخته شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کشور آلمان، زمانی که بحران اقتصادی تمام اروپا را فرا گرفت، تنها کشوری که کمترین آسیب را دید، همین آلمان بود که در رأس آن کشور یک خانم است. وقتی به آموزه‌های دینی مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که در قرآن فقط از یک پادشاه تعریف شده و آن یک زن است بنام بلقیس به دلیل تدبیر در کارهایش و مشورت با شورا.

هاشمی ادامه داد: اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان وقتی به نقش زنان می‌رسند، فرقی با هم ندارند، امیدوارم برداشت من اشتباه باشد. باید دانست که توسعه‌ متوازن، توسعه‌ای است که زنان و مردان به‌طور مساوی کنار هم دیگر قرار بگیرند، این موضوع در خصوص جوانان نیز صادق است و این‌ها نمی‌توانند همیشه پیاده‌نظام باشند. امیدوارم ما اصلاح‌طلبان، پیش‌قدم در این اتفاق باشیم.

این عضو حزب کارگزاران درخصوص اهمیت دستیابی به کرسی‌های بیشتر در مجلس دهم نیز گفت: محافظه‌کاری وزیران دولت روحانی به خاطر ایرادتراشی‌های برخی نمایندگان مجلس است. چنانچه مجلس هماهنگ داشته باشیم، دولت بهتر می‌تواند در جهت توسعه گام بردارد.

کد خبر : ۳۳۳۱۷۱