خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه امام حسین(ع):

مهم‌ترین نیاز جوانان ما فرهنگ است

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۱۳۷

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیج دانشجویی می‌تواند فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی را به دنیا صادر کند، گفت: بسیج محدود به هیچ مکان و فضایی نیست چرا که یک اندیشه و تفکر است

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه هم‌اندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین (ع) ضمن اشاره به جایگاه بسیج، علی‌الخصوص بسیج دانشجویی در ایجاد فرهنگ و تحول در زندگی مردم گفت: بسیج محدود به هیچ مکان و فضایی نیست چرا که یک اندیشه و تفکر است.

وی با اشاره بر اینکه فعالیت خوب بسیج دانشجویی در دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تاکید کرد: این نوع فعالیت‌ها در دانشگاه توسط بسیج بایستی تداوم داشته باشد.

رضایی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه زندگی غربی هیچ عمقی ندارد، بیان کرد: امروز مهم‌ترین نیاز جوانان ما فرهنگ است، فرهنگ ناب متناسب با نیاز‌های روز یک ایرانی، زیرا فرهنگ زمینه‌ساز دیگر زمینه‌ها از جمله اقتصاد است.

وی تاکید کرد: در واقع خود فرهنگ مولد ثروت است زیرا این جوان مصرفی بار نمی‌آید، جوانی که مولد هست، جوانی که لحظه لحظهٔ زندگی برایش مهم است، یک جوانی که حدیث پیامبر را می‌شنود که «دو روز زندگی آدمی نباید یکسان باشد» و جوانی که با تامل در آیات قرآن در او تحول ایجاد شده است در شکوفایی جامعه تاثیر گذار خواهد بود، پس هر روز در خلاقیت و نوآوری است.

رضایی تصریح کرد: یک جوان ایرانی اگر همیشه در خلاقیت و نوآوری باشد هیچ بنگاه خارجی، هیچ کمپانی خارجی نمی‌تواند با کالاهای آن رقابت کند که این باعث می‌شود آن‌ها همیشه دنباله رو ما باشند که این از فرهنگ بر می‌خیزد، از تغییر زندگی جوان‌ها نشات می‌گیرد لذا توصیه من این است که شما مشخصا فرهنگ‌های اصیلی که زندگی جوان‌ها و روابط و مناسباتشان را و آداب و زندگی کردنشان را بتواند تحت تاثیر قرار دهد کار بکنید و برای این کار نیز از خود دانشگاه شروع کنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ بومی و مذهبی ما غنی‌ترین فرهنگ در جهان است و اگر شما بتوانید فرهنگ ناب متناسب با نیازهای جوانان ایرانی را تولید کنید این خود به خود صادر شده و حداقل در شرق که سه و نیم میلیارد جمعیت دارد، قادر است سبک زندگی مردم را تغییر دهد. که این شامل سبک زندگی، نوع پوشش، نحوه آداب و معاشرت آن‌ها خواهد بود.

رضایی با تاکید بر اینکه تنها این بسیج است که قادر به انجام این نقش مهم است زیرا بسیج همیشه یک نیروی خلاق و نوآور است و همیشه در خط مقدم نیازهای مردم حرکت می‌کند و بخاطر ساختار منحصر بفردی که دارد پتانسیل بالایی را در خود ذخیره کره است حال آنکه هیچ تشکل و نهاد دیگری بخاطر ساختار و مباحث محوری خود قادر به انجام این امر نیست.

 وی ادامه یاداور شد: یکی از کارهای مهمی که در جنگ دفاع مقدس جوانان و فرماندهان انجام دادند ادبیات سازی بود ادبیات جدیدی در جنگ ساختند نمادهای جدیدی را ساختند، یعنی ادبیات می‌ساختند فرهنگ می‌ساختند؛ از کجا این کار انجام می‌شد از‌‌ همان متن اسلام، متن قرآن متناسب با شرایط جبهه و جنگ. رضایی خطاب به دانشجویان بسیجی ادامه داد: شما هم متناسب با شرایط دانشگاه می‌توانید ادبیات درست کنید می‌توانید فرهنگ بوجود بیاورید می‌توانید روابط و تعاملات جوانان را اسلامی و جهادی کنید شما خودتان می‌توانید ابداع کننده یک فرهنگ در روابط و مناسبات و آداب باشید که در سطح دانشگاه و بین دانشجویان رواج پیدا کند.

 وی گفت: ایران می‌تواند کانون تولید چنین فرهنگ نابی باشد که این فرهنگ ناب را تنها بسیجیان می‌توانند تولید کنند اما بسیج علی‌الخصوص بسیج دانشجویی می‌تواند آن فرهنگ و ارزشهای ناب اسلامی و ایرانی را تولید کند و به سراسر دنیا صادر کند بخصوص بسمت آسیا که با روحیات ما بیشتر سازگاری دارد.

رضایی در خاتمه با بیان اینکه امروز مهم‌ترین نیازهای جوانان ما مسئله فرهنگ است، اضافه کرد: از اینجا نتیجه می‌گیریم که بسیج همیشه یک نیروی خلاق و یک نیروی نوآور است و همیشه در خط مقدم نیازهای مردم حرکت می‌کند.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه نخعی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گزارشی از اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های آتی بسیج دانشجویی این دانشگاه ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز