خبرگزاری کار ایران

آخرین آمار ثبت‌نام‌ها تا ساعت ۱۹؛

۱۱۵۳۶ نفر داوطلب انتخابات مجلس شدند

سخنگوی وزارت کشور آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۹ را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی امیری با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور عنوان کرد: روند ثبت نام برای نامزدهای مجلس شورای اسلامی کماکان در ۲۰۷ حوزه اصلی ادامه دارد و همکارانم در سراسر کشور مشغول ثبت نام هستند بر اساس دستور وزیر کشور مجددا با توجه به مراجعه داوطلبان قرار شد در حوزه‌های اصلی تا ساعت ۲۱ ثبت نام از مراجعان انجام گیرد.

وی افزود: در ستاد انتخابات وزارت کشور تا پایان امروز کار ثبت نام ادامه دارد و از ساعت  ۲۴ سیستم و سامانه به شکل خودکار بسته می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور عنوان کرد: بر اساس آمار چند دقیقه قبل تاکنون ۱۱۵۳۶ نفر برای نمایندگی مجلس اعلام نامزدی کردند که از این میان ۱۱۶۵ زن هستند از این تعداد ۷۵۳۸ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و ۱۷۴۲ نفر دارای مدرک دکتری هستند و ۵۸۶ نفر اعلام کردند دارای مدرک حوزوی هستند کار تطبیق مدرک آن‌ها هم انجام گرفته است.

وی ادامه داد: ۵۱۲ نفر هم دارای مدرک لیسانس هستند این افراد یا ایثارگران هستند یا کسانی که دارای یک دوره سابقه نمایندگی مجلس شورای هستند نمایندگی مجلس شورای اسلامی خود یک مقطع تحصیلی محسوب می‌شود.

امیری با بیان اینکه بیشترین بازه سنی از داوطلبان بین ۴۶ تا ۵۰ است که ۱۹۶۹ نفر در این بازه سنی هستند، گفت:  کمترین سن ثبت نامی ۳۰ تا ۳۵ است که ۱۹۴۱ نفر در این بازه داوطلب شده‌اند. ۳۵ نفر هم ۷۱ تا ۷۵سن سال دارند.

وی گفت: امروز ۲۸۷۳ نفر در سراسر کشور ثبت نام کردند از این آمار ۶۷۴ نفر بر حسب خوداظهاری اعلام کردند دوره‌هایی سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارند ۲۱ نفر هم از اقلیت‌های دینی برای نمایندگی مجلس اعلام نامزدی کردند که ۱۹ نفر آن‌ها مرد و ۲ نفر زن هستند.۹۹ نفر هم پوشانی دارند یعنی برای دو انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه استان تهران بیشترین میزان ثبت نام ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به خود اختصاص داده است، گفت: کهکیلویه و بویراحمد و بوشهر به ترتیب کم ترین آمار نام نویسی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به خود اختصاص داد.

 

کد خبر : ۳۳۲۹۸۱