خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی پس از ثبت‌نام:

از من و فاطمه یکی در صحنه می‌مانیم

محسن هاشمی که به همراه فاطمه هاشمی از حوزه انتخابیه تهران برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد٬ گفت: از من و فاطمه یکی در صحنه می‌مانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی پس از ثبت‌نام با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدا فرارسیدن ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) منادی اخلاق را تبریک می‌گویم و تقارن این حضور را با هفته وحدت گرامی‌ می‌دارم. در قرآن کریم هدف از بعثت پیامبر به کمال رسیدن مکارم اخلاق بیان شده است و شاید بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نیاز امروز جامعه ما بازگشت به اخلاق به‌خصوص در عرصه سیاست باشد.

وی افزود: در هفته وحدت قرار داریم؛ هفته‌ای که با تایید امام راحل(ره) جهت نزدیکی دیدگاه‌ها و ارتباطات شیعیان با برادران اهل سنت تعیین کرده و چه اقدام نیکویی بود و اکنون نیز باید بر این وحدت و حل اختلاف‌ها تاکید شود.

هاشمی تاکید کرد: از سوی دیگر در ماه‌های گذشته شاهد بودیم که هم رئیس جمهور آمریکا دست وزیر خارجه ما را می‌فشارد و هم رئیس جمهور روسیه به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌رود و دست ایشان را می‌فشارد و حال آنکه جمهوری اسلامی در اقدامی هوشمندانه به تنش‌زدایی می‌پردازد تا در این جهان پر آشوب کشور را از خطرات مصون نگه داشته و منافع ملی و اسلامی را تامین نمایند چه نیکوست در جامعه خودمان نیز که به دلیل اختلاف‌های سیاسی مملو از کینه و نفرت شده است به اخلاق سیاسی اسلامی روی بیاوریم.

وی ادامه داد: چه نیکوست رجال سیاسی‌مان از دشمنی با یکدیگر دست بکشند و احزاب و گروه‌ها به سعه صدر و مدارا به تحمل یکدیگر بپردازند در ادبیات مسئولان تلخی و طعنه جای خود را به امید و همراهی بدهد تا مردم بتوانند این شرایط دشوار اقتصادی را با رنج و نگرانی کمتری تحمل کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته شاهد بودیم که برخی افراد و رسانه‌ها به بهانه انتشار دیدگاه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که پیش از این نیز بار‌ها عنوان شده بود٬ از مرز اخلاق خارج شدند و تعابیر تندی در فضای جامعه منتشر شد. امروز من عرض می‌کنم که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی براساس سیره پیامبر رحمت که به عیادت حرمت‌شکنان می‌رفت٬ جز خیر و نیکویی برای همه جامعه بالاخص کسانی که در حق ایشان جفا و حرمت‌شکنی می‌کنند نمی‌خواهند و هیچ کینه و کدورتی بر دل ندارد. زنجیره گذشت و مهر باید از جایی آغاز شود و چه توفیق بزرگی است که انسان آغاز این زنجیره و پایان مسیر کینه‌ورزی، انتقام و کدورت باشد.

وی با بیان اینکه ترجیح می‌دادم دیگر بزرگواران همفکران یا سایر اعضای خانواده حضور یابند٬ گفت: اما به توصیه بزرگان و صاحبنظران پای در این مسیر قرار دادم و امیدوارم بتوانم با حفظ اعتقاد خود به تعامل، گذشت و همکاری این مسیر را ادامه داده و ایفای وظیفه نمایم.

مدیرعامل پیشین مترو با تاکید براینکه اکنون کشور در شرایط دشواری قرار دارد٬ گفت: اگر مجلس شورای اسلامی وظایف حساس خود در تقنین و نظارت را بهتر ایفا کند سرمایه‌گذاری‌ها، مقاوم‌ کردن اقتصاد و ذخایر مناسب ارزی می‌تواند راهگشای ایران باشد٬ اما چه کنیم که در شرایط رکود و تحریم با کاهش شدید قیمت نفت فشار سنگینی به مردم وارد می‌شود. در صورت آنکه با اعتماد مردم افتخار حضور در مجلس دهم را بیابم تلاش خواهم کرد که با استفاده از ابزار‌ها و اختیارات وسیع مجلس شورای اسلامی گره‌هایی از زندگی مردم شریف بگشاییم و در عرصه اقتصاد، فرهنگ و سیاست تحول ایجاد کنیم و دراین مسیر باید با همه دلسوزان کشور صرف ‌نظر از اختلاف‌های سیاسی و سلیقه‌ای تعامل کرد.

هاشمی همچنین درباره تلاش خانواده هاشمی برای آزادی احسان مازندرانی مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان٬ گفت: تلاش‌های زیادی برای وی تاکنون انجام داده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه اگر در انتخابات شما و خانم فاطمه هاشمی تایید یا ردصلاحیت شوید چه خواهید کرد٬ گفت: قرار گذاشته‌ایم در ‌‌نهایت یکی از ما در میدان بماند٬ که اگر مشکلی پیش بیاید برای هر دو این مشکل به‌وجود نیاید و اگر چنانچه هردویمان را تایید کردند٬ یکی از ما شانس ورود را امتحان می‌کند.

محسن هاشمی درباره واکنش آن‌ها درصورت عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: حتما به نظر شورای نگهبان تمکین خواهیم کرد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به اینکه نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص شرکتشان در انتخابات چه بوده است٬ گفت: ایشان تصمیم را به خودمان واگذار کرده‌اند نه نظری در شرکتمان داشته‌اند و نه عدم شرکت.

محسن هاشمی در خصوص اینکه آیا بحث‌هایی درباره حضور شما در لیست‌های انتخاباتی مطرح شده است٬ گفت: برخی گروه‌های سیاسی خواستند که ما در انتخابات شرکت کنیم و نمی‌خواهم اسمی از آن‌ها ببرم٬ چراکه مستقل آمده‌ام.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر من و خواهرم فاطمه هر دو تایید شدیم آن یکی به نفع دیگری کنار می‌گیرد اما هنوز در این‌باره تصمیمی نگرفته‌ایم.

هاشمی دو بیت شعر خواند و گفت:
وفا کنیم ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طریقت ما کافری ست سنجیدن
به پیر می‌کده گفتم که چیست کار نجات
بخواست جام میو گفت عیب پوشیدن

کد خبر : ۳۳۲۹۶۱