خبرگزاری کار ایران

در تماس تلفنی امیرعبداللهیان و دی‌میستورا مطرح شد:

ضرورت برخود واقع‌بینانه در پیگیری همزمان مبارزه با تروریسم و روند سیاسی در سوریه

در تماس تلفنی معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، آخرین تحولات و وضعیت گفت‌وگوهای بین‌المللی سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در این تماس، حسین امیرعبداللهیان ضمن اشاره به لزوم تعیین فهرست گروه‌های تروریستی بدون تقسیم تروریسم به خوب و بد و بر مبنای کمیته فرعی منبعث از نشست نیویورک بر ضرورت برخود واقع‌بینانه جامعه بین‌المللی در پیگیری همزمان مبارزه با تروریسم و روند سیاسی در سوریه تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: بحران سوریه صرفا در گرو احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت ملی و تمامیت ارضی سوریه، احترام به اراده مردم سوریه بر مبنای گفت‌وگوهای طرف‌های سوری بین معارضه معتقد به راهکار سیاسی و حکومت است و از این‌رو  جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد گفت‌وگوهای ملی باید با محوریت سازمان ملل متحد باشد.

استفان دی‌میستورا نیز از حضور و نقش سازنده و موثر ایران در نشست‌های وین و نیویورک در مورد سوریه تشکر کرد و اظهار داشت که نسبت به ابتکار سازمان ملل برای گردهم آوری و توافق کشورهای تاثیرگذار بر روند سیاسی خوش‌بین است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه افزود: احترام به نظر مردم سوریه و حفظ تمامیت و یکپارچگی سرزمین این کشور جزو اصول و مبانی سازمان ملل است.

وی با توجه به مشارکت تمامی کشورهای موثر در  سوریه در نشست‌های اخیر  در وین و نیویورک اظهار امیدواری کرد تا گفت‌وگوهای سوری - سوری تا پایان ماه میلادی جاری برگزار شود.

قرار است نماینده ویژه دبیرکل قبل از این نشست به منطقه و از جمله تهران سفر نماید.

کد خبر : ۳۳۲۹۲۳